سمپاشی خانه در زمان بارداری | سمپاشی پگاه
  • شماره تماس 09121504524
  • ایمیل : sprayer.pegah@gmail.com

آیا سمپاشی خانه در زمان بارداری خطرناک است؟

شرکت سمپاشی پگاه > مقالات آموزشی > آیا سمپاشی خانه در زمان بارداری خطرناک است؟
آیا سمپاشی خانه در زمان بارداری خطرناک است

اگر در دوران بارداری به سر می برید و خانه شما هم تحت هجوم انواع حشرات مانند سوسک مورچه پشه ساس و دیگر حشرات موذی قرار گرفته است و چاره ای جز سمپاشی ندارید. ما در این مقاله به شما خطرات ناشی از سمپاشی خانه در زمان بارداری می پردازیم و به این سوال که آیا سم پاشی شدن خانه در طول بارداری خطر دارد پاسخ می دهیم.

آیا سمپاشی شدن خانه در طول بارداری خطر دارد ؟

استفاده از سمپاشی به شکل تخصصی اولین راه دفاعی برای دفع حشرات موذی است. یکی از راه های از بین بردن حشرات موذی در منزل سم پاشی اصولی به دست افراد متخصص می باشد. پس اگر خودتان تخصصی در این کار ندارید، از انجام سمپاشی خودداری کنید. سمپاشی حرفه ای توسط شرکت پگاه به شکل کاملا تخصصی و اصولی با هزینه معقول انجام می شود.

اما اگر در خانه خانم بارداری زندگی می کند، استفاده از این سموم در دوران بارداری برای مادر باردار با خطراتی همراه است که در ادامه به نگرانی ها در مورد خطرات و عوارض سمپاشی خانه در زمان بارداری می پردازیم.

خطرات سمپاشی خانه در بارداری چیست؟   استفاده از سموم برای از بین بردن حشرات مزاحم راه ترین و بهترین راه دفع این ها به شمار می رود. سه ماه اول بارداری جز حساس ترین مراحل بارداری است چون در این هفته ها تمام ارگان های حیاتی بدن جنین شکل گرفته است و سیستم عصبی در حال شکل گیری است.

پس کوچکترین مواد سمی می تواند روی روند تکامل جنین اختلال ایجاد کند. همان گونه که اثرات سموم بر سیستم عصبی حشرات تاثیرگذار و کشنده است، می تواند بر اعصاب جنین هم تاثیر بگذارد.

بیشتر بدانید:سمپاشی حشرات موذی

استفاده از انواع حشره کش ها در بارداری چه خطراتی دارد؟

- استفاده از انواع حشره کش ها در بارداری چه خطراتی دارد

وقتی که از سم برای دفع حشرات استفاده می شود ذرات آن به هوا فرستاده می شوند. این ذرات پراکنده می توانند از راه دهان و بینی وارد سیستم تنفسی شوند یا در اثر تماس با پوست وارد جریان خون شوند و در دوران بارداری به جنین آسیب بزنند. در ادامه به مقوله استشمام بوی سم در بارداری، چقدر مضره خواهیم پرداخت

برخی از تحقیقات در خصوص خطرهای سمپاشی خانه در زمان بارداری

نتایج برخی از مطالعات نشان داده است که سم ناشی از حشره کش ها می تواند در رشد و تکامل سیستم عصبی جنین اختلال ایجاد کند. این مطالعات اثبات کرده است که اصلی ترین خطرات سمپاشی منازل در زمان بارداری می تواند شامل پره اکلامپسی زایمان زودرس و خطرات مربوط به مادر و جنین شود.

برخی از محققان ثابت کرده اند که کودکانی که مادر آن ها در دوران باردای تحث تاثیر سم بوده اند، بیشتر به اختلالاتی مانند نقص توجه یا بیش فعالی مبتلا شده اند. هم چنین یکی دیگر از خطرات سمپاشی منازل در مدت بارداری تاثیر سرب سموم روی بهره هوشی جنین در دوران بارداری به شمار می رود.

بیشتر بدانید:خطرات موریانه برای انسان

برقراری امنیت در بارداری بعد از سمپاشی

خطرات سمپاشی منازل در زمان بارداری

اگر خانم های بارداری وارد محیط سمپاشی شده شدند، باید به چند نکته درخصوص تاثیر سمپاشی ساختمان در زمان بارداری و امنیت آن توجه کنند. برخی از این نکات سمپاشی منازل در زمان بارداری شامل موارد زیر می شود:

  1. مدت زمان مورد نیاز وارد منزل نشوید
  2. از تهویه‌ مناسب استفاده کنید
  3. درب و پنجره ها را باز بگذارید تا هوا جریان پیدا کند
  4. از دستکش و لباس محافظ استفاده کنید؛ چون از آسیب های احتمالی جلوگیری می کند.
  5. تمام لباس های خانه را بشویید و لوازم را ضدعفونی کنید.
  6. تمامی مواد غذایی آغشته به سم را دور بیاندازید.
  7. سطوح و لوازم آغشته به سم را با استفاده از مواد شوینده به خوبی ضدعفونی کنید.

بهتر است بدانید:بهترین سم برای سمپاشی منازل چیست؟

سخن آخر

استتشمام بوی سم در بارداری چقدر مضره؟؟؟ اصلی ترین ایراد سمپاشی خانه در زمان بارداری این است که روی سلامت جنین تاثیر می گذارد. برای همین در دوران بارداری حدامکان این کار را انجام ندهید . یا در صورت ضرورت سمپاشی، مدت ها بعد از سمپاشی در منزل حضور پیدا نکنید. قبل از اینکه وارد خانه شوید، تمام درها و پنجره ها را باز بگذارید و تمام وسایل را بشویید و خشک کنید.

 

بهتر است بدانید:هزینه سمپاشی منزل چقدر است ؟

4.5/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Zeynab
Zeynab
2 سال قبل

مقاله « آیا سمپاشی خانه در زمان بارداری خطرناک است؟ » حاوی اطلاعات خیلی مفید و مهمی هستش ممنون از شما.

میرزایی
میرزایی
2 سال قبل

سمپاشی خانه در زمان بارداری خطرناک است و به هیچ وجه پیشنهاد نمیشود

نسیم
نسیم
1 سال قبل
پاسخ به  میرزایی

سلام وقت بخیر پس چیکار کنیم؟؟؟
خونه ما پر از گوشخیزک شده

بایگانی‌ها

دسته‌ها

اطلاعات