خطرات موریانه برای انسان | سمپاشی پگاه
  • شماره تماس 09121504524
  • ایمیل : sprayer.pegah@gmail.com

خطرات موریانه برای انسان

شرکت سمپاشی پگاه > مقالات آموزشی > خطرات موریانه برای انسان

شاید این سوال در ذهن شماهم خطور کرده باشد که آیا موریانه برای انسان خطر دارد یا خیر .معمولا برخلاف سایر حشرات و آفات که اثرات مضر خود بر سلامتی انسانها را با نیش، گزش و یا پراکندن آلودگی ها در سطوح مختلف به جا گذاشته و جان انسان ها را به خطر می اندازند، خطرات موریانه برای انسان نه از طریق اثر بر جان افراد بلکه از طریق تخریب مال و اموال آنها صورت می گیرد.

از جمله خطرات موریانه برای انسان می توان به نابودی تمامی مال و اموال چوبی فرد اشاره کرد. یک کلنی موریانه می تواند تمام سازه های چوبی یک خانه، از جمله مبلمان چوبی را طی سه تا پنج سال ببلعد و نابود کند. اگرچه این حشرات بسیار مخرب هستند، اما هدف اصلی آنها آسیب رساندن به انسان نیست، بلکه  آنها تنها نیاز به یک منبع غذایی ثابتی چون چوب دارند تا دست از جان انسان ها بردارند.

محققان با  برسی خطرات موریانه برای انسان به این نتیجه رسیده اند که این جاندار هرچند به طور مستقیم با نیش یا گزش خود آسیب چندان جدی به انسان وارد نمی کنند ولی در شرایط خاص علاوه بر مال انسان می توانند جان آنها را نیز به خطر بیاندازند، پس جدی گرفتن حضور آنها در خانه را در اولویت قرار داده و در پی نابودی و ریشه کن کردن آنها از محیط زندگی خود باشید.

در مطلب زیر به چند مورد از خطرات موریانه برای انسان خواهیم پرداخت همچنین سعی در پاسخ به سوال “موریانه برای انسان چه خطری دارد” داریم.

شرکت پگاه با سابقه درخشان و با به کار گیری نیروهای متخصص و متبحر در امر سمپاشی ساختمان، سمپاشی رستوران، سمپاشی هتل، سمپاشی ادارات، سمپاشی آمفی تئاتر و سمپاشی منازل به شما کمک می کند.

خطرات موریانه برای انسان چیست؟

خطرات موریانه برای انسان

درپاسخ به این سوال که” موریانه برای سلامت انسان چه خطری دارد؟” می توان گفت این حشره هرچند به صورت مستقیم جان انسان ها را تهدید نمی کند ولی به صورت غیر مستقیم می تواند آسیب های مالی و حتی جانی جبران ناپذیری را به انسان ها وارد کند.

هرچند نیش و گزش این موجودات موذی به طور مستقیم در زمره خطرات موریانه برای انسانها قرارنگرفته و باعث مرگ انسان ها نمی شود ولی احساس درد، سوزش و تورم ناشی از گزش و همچنین بروز واکنش های حساسیت زا به دنبال آن برای افرادی که دارای بیماری های آلرژیک و به ویژه آسم هستند می تواند بسیار خطرساز باشد.

چرا که ذرات گرد و غبار ناشی از فعالیت موریانه ها در محل های اختفای خود به واسطه سیستم های گرمایشی و تهویه در کل خانه پخش شده و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف و یا کسانی که از بیماری هایی چون آسم رنج می برند را مستعد بروز واکنش های آلرژیک می کند.

پس به محض مشاهده هر نوع علائمی از حضور موریانه ها در خانه از جمله توده های کوچک خاک اره در اطراف پنجره ها یا قرنیزها یا نشانه هایی از مدفوع موریانه ها بهتر است سریعا اقدام به نابود کردن آن ها بنمایید.

چرا که لمس کردن مدفوع موریانه ها با دستان بی حفاظ می تواند باعث بروز درماتیت تماسی و ظاهر شدن برجستگی های قرمز کوچک شده و با تحریک پوست و خارش همراه باشد، در صورتی که هیچ اقدامی انجام ندهید بایستی آماده مقابله با خطرات موریانه برای سلامتی آدم ها باشید.

شرکت سمپاشی پگاه تهران یکی از شرکت های برتر برای ارائه خدمات سمپاشی حشرات خانگی مانند سمپاشی سوسک، سمپاشی موش، سمپاشی کک تهران، سمپاشی ساس، سمپاشی موریانه و سمپاشی مورچه به صورت فوری و تخصصی می باشد.

دیگر خطرات موریانه برای سلامت انسان

همانطور که می دانید در میان انواع روش های خلاصی از موریانه ها یکی از مطمئن ترین و قطعی ترین راهها استفاده از روش سمپاشی است. گروه سمپاشی پگاه یکی از معتبرترین مراکز سمپاشی در تهران است که با قیمتی مناسب و در زمان کوتاه اقدام به سمپاشی منزل یا محل مورد نظر  با بهترین سم ها برای سمپاشی منزل می نماید.

یکی دیگر از خطرات موریانه برای انسان ها به واسطه هاگ هایی که به کمک موریانه ها در فضای خانه پخش می شوند ایجاد می شود. از آنجائیکه موریانه ها مکان های مرطوب و خیس را بیشتر می پسندند، در صورت وجود هر نوع کپک در ساختارهای چوبی تخریب شده توسط موریانه ها، هاگ های تولید شده توسط این کپک ها به واسطه حرکت موریانه ها از نقطه ای به نقطه دیگر در فضای خانه پخش می شود.

در صورت استنشاق این هاگ های معلق در هوا  ممکن است به  سردردهای میگرنی، ضعف، سرفه، گلودرد، سوزش چشم و آبریزش بینی مبتلا شوید. انواع خاصی از هاگ های کپک می توانند باعث عفونت های قارچی مانند هیستوپلاسموز و بیماری هایی مانند کاندیدا و کهیر شوند.

خطرات موریانه برای  آدم ها به صورت غیر مستقیم و به واسطه هاگ های معلق در هوا می تواند برای بیماران مبتلا به آسم بسیار حیاتی تر باشد.  وقتی این افراد در معرض هاگ های کپک قرار می گیرند، می توانند به بیماری به نام آسپرژیلوم برونشیو ریوی مبتلا شوند که می تواند علائم فیبروز کیستیک را ایجاد کند که از مهم ترین خطرات موریانه برای سلامت انسان بشمار می آیند.

با ذکر انواع مضرات موریانه برای انسان حتما متوجه شده اید که خطر موریانه برای انسان نیست بلکه این حشره با انتخاب سلولز موجود در چوب به عنوان منبع غذایی خود مدتها قبل از اینکه توسط شما شناسایی شود اقدام به خوردن چوب های خانه تان بدون ایجاد سر و صدا کرده است و خطر بیشتر برای اموال شماست تا جان شما.

با این تفاسیر تا این قسمت از مقاله حتما به خطر موریانه برای انسان ها و ریشه کن کردن این حشرات مخرب در صورت مشاهده آثار وجود آنها در خانه پی برده اید، بدین منظور می توانید از کارشناسان حوزه کنترل آفات برای ریشه کن کردن و جلوگیری از ورود مجدد آنها به خانه و اطلاع از هزینه سمپاشی موریانه کمک گرفته و در پی نابودی این موجودات موذی و کاهش خطرات موریانه برای خانواده خود باشید.

همواره یکی از اصلی ترین نگرانی های ساکنین ساختمان ها این است در محل زندگی آن ها حشرات مزاحم زاد و ولد کنند. جهت سمپاشی سوسک ریز، سمپاشی موش، سمپاشی کک تهران، سمپاشی ساس، سمپاشی موریانه و سمپاشی مورچه با ما تماس بگیرید.

دفتر مرکزی : ۶۶۰۳۱۴۵۹

تلفکس : ۶۶۰۱۷۲۴۲

شعبه گیشا : ۸۶۰۱۳۵۷۲

شعبه شهرک گلستان : ۴۴۷۳۷۰۳۰

شعبه پاسداران : ۲۲۸۵۹۹۴۶

ارتباط مستقیم : ۰۹۱۲۱۵۰۴۵۲۴

 

پانوشت: سم پاشی منازل، شرکت سم پاشی، خدمات سم پاشی، سمپاشی ساختمان، شرکت سمپاشی موریانه در تهران، شرکت سمپاشی ساس، سمپاشی سوسک

در تهران، سمپاشی غرب تهران، سمپاشی موش تهران، سمپاشی کک تهران، سمپاشی حشرات، سمپاشی سوسک، سمپاشی سوسک ریز، سمپاشی سوسک کابینتی،

سمپاشی و ضدعفونی، سمپاشی ادارات، سمپاشی رستوران، سمپاشی هتل، سمپاشی سالن جلسات، سمپاشی آمفی تئاتر

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بایگانی‌ها

دسته‌ها

اطلاعات