بهترین سم برای از بین بردن مورچه بالدار | شرکت سمپاشی پگاه
  • شماره تماس 09121504524
  • ایمیل : sprayer.pegah@gmail.com

بهترین سم برای از بین بردن مورچه بالدار

شرکت سمپاشی پگاه > مقالات آموزشی > بهترین سم برای از بین بردن مورچه بالدار
بهترین سم برای از بین بردن مورچه های بالدار

مشاهده تجمع گروهی مورچه ها در خانه خصوصا در آشپزخانه، خیلی چندش آور است. اما دیدن مورچه های بالدار به یک کابوس وحشتناک تبدیل می شود.سم برای از بین بردن مورچه بالدار انواع و اقسام مختلفی دارد. اما خیلی از راه ها هستند که می توانند مانند سم باعث نابودی و از بین بردن مورچه بالدار شوند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین راه های دفع و بهترین سم برای از بین بردن مورچه بالدار بپردازیم. اولین راه شناخت این گونه از مورچه هاست.

آشنایی با مورچه بالدار

مورچه های بالدار از مورچه های معمولی بزرگتر و بالغ تر هستند. به دلیل بال دار بودن پرواز می کنند و هدفی جز جفت گیری ندارند. در فصل های سرد زمستان این مزاحمین به دنبال جایی به عنوان پناهگاه و مکانی برای یافتن غذا هستند و وقتی به خانه شما راه می یابند در همان جا اتراق می کنند و چیزی نمی گذرد که به تعدادشان افزوده می شود.

مورچه های بالدار آنتن های خم شده و کمر نازک دارند.و  بال های عقب این گونه از مورچه ها کوچک تر از بال های جلویی هستند. آن ها با هدف ساخت کلونی جدید مسافت زیادی را با بال هایشان طی می کنند و وقتی خانه شما را پیدا می کنند تبدیل به یک فاجعه می شوند.

بهتر است بدانید:زمان سمپاشی سوسک خانگی

9 روش برای از بین بردن مورچه بالدار

سم برای از بین بردن مورچه بالدار

سم برای از بین بردن مورچه بالدار در کل دو نوع هستند که برخی از آنان بلافاصله موجب کشتن و از بین رفتن مورچه بالدار می شوند. اما بعضی از آن ها اثرات تاخیری بر جای می گذارند. یعنی ممکن است بعد از 24 ساعت اثر خود را از دست بدهند.

مورچه بالدار بسته به گونه خود می تواند گاز بگیرد یا نیش بزند. بهترین نوع سم برای از بین بردن مورچه بالدار ، سمی است که توسط یک شرکت معتبر سمپاشی مورچه استفاده می شود. اما راه های دیگری برای از بین بردن مورچه بالدار وجود دارد که مانند سم عمل می کنند  در ادامه به معرفی بهترین سم برای کشتن مورچه بالدار اشاره خواهیم کرد.

بهتر است بدانید:10 ترفند خارق العاده برای فراری دادن مورچه از خانه

  • 1- صابون

صابون مانند یک سم می تواند وارد بدن مورچه شود و مورچه های بالدار را از بین ببرد. فقط کافی است مخلوطی از آب و صابون تهیه کرده و آن را به اطراف خانه تان اسپری کنید.

  • 2- عسل

بهترین-روش-برای-از-بین-بردن-مورچه-بالدار با عسل

عسل گزینه دیگری است که مانند سم باعث کشتن مورچه بالدار می شود. عسل یک دام شیرین است. قوی ترین سم برای از بین بردن مورچه بالدار این است که عسل را با اسید بوریک مخلوط کنید و در مکان های اختفای مورچه ها بریزید.

 مورچه بالدار به خاطر عسل به دام می افتد و اسید بوریک را می خورد. اسید بوریک هم به دلیل خاصیت اسیدی بودن مورچه بالدار را از بین می برد. این روند را تکرار کنید تا تمام مورچه های بالدار منزل تان ریشه کن شوند.

  • 3- لیمو

لیمو به دلیل داشتن اسید سیتریک نقش مهمی در دور ساختن مورچه ها دارد. یک اسپری آب و لیمو درست کنید و آن را در همه جای خانه تان اسپری کنید. مدتی نمی گذرد که تمام مورچه های بالدار از خانه تان فراری می شوند.

  • 4- سرکه سیب

سرکه سفید هم با خاصیت اسیدی خود یک دافع دیگر مورچه بالدار محسوب می شود. با کمک سرکه سفید و آب می توانید یک سم برای نابودی مورچه بالدار درست کنید. به نسبت یک به یک سرکه سفید و آب را با هم ترکیب کنید و در محل عبور مورچه ها بریزید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا مورچه بالدار را فراری دهید.

  • 5- نعناع فلفلی

بهترین-سم-برای-مبارزه-با-مورچه-بالدار با نعنای فلفلی

 

بوی نعناع فلفلی به عنوان یک دفع کننده عمل می کند. حس بویایی مورچه ها فوق العاده است بنابراین یک راه از بین بردن آن ها تحریک سیستم بویایی آن هاست.

برای دور کردن مورچه بالدار و سایر حشرات می توانید نعناع فلفلی را به طور مستقیم در مکان های رفت و آمد مورچه بالدار بریزید تا آن ها را از محل زندگی تان دور سازید.بوی نعناع مورچه بالدار را فراری می دهد و از بازگشت آن ها به خانه شما جلوگیری می کند. طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • یک بطری بردارید و 3/1 آن را صابون و و 3/2 آن را با آب پر کنید
  • مقداری روغن نعناع فلفلی بریزید. به جای روغن نعناع می توانید از روغن اسطوخودوس، روغن چوب سرو یا روغن درخت چای نیز استفاده کنید
  • مخلوط تهیه شده بهترین سم برای مبارزه با مورچه بالدار است که می توانید آن را به همه جای خانه تان اسپری کنید.

بیشتر بدانید:بهترین سم برای از بین بردن مورچه

  • 6- جوش شیرین

برخی از مطالعات ثابت کرده است که جوش شیرین برای مورچه ها سمی است و آن ها را از بین می برد. بنابراین می توانید با ترکیب قند و جوش شیرین و اسید بوریک یک سم قوی برای از بین بردن مورچه بالدار بسازید. از آن جایی که مورچه ها جذب شیرینی جا ت می شوند آن ها را می خورند و این ترکیب باعث نابودی آن ها می شود

  • 7- دارچین

قوی-ترین-سم-برای-از-بین-بردن-مورچه-بالدار با دارچین

دارچین مقدار زیادی اوژنول دارد که اوژنول به عنوان سم ضد مورچه بالدار عمل می کند و تمام مورچه ها را از محل زندگی تان دور نگه می دارد. برای ساخت این سم طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • یک قاشق غذاخوری پودر دارچین در آب بریزید.
  • مخلوط را داخل بطری اسپری بریزید و به خوبی تکان دهید.
  • بعد این مخلوط را به هر جایی که محل رفت و آمد مورچه بالدار است، اسپری کنید.

 

  • 8- بوراکس

بوراکس بسیار سمی است و مورچه بالدار با خوردن آن کشته می شود. برای ساختن این سم مخصوص برای مورچه بالدار طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • مقداری بوراکس و با شکر مخلوط کنید
  • مخلوط را با کمی آب ترکیب کنید و به خوبی تکان دهید
  • محلول تهیه شده را در محل اختفای مورچه بالدار بریزید
  • هم چنین می توانید بوراکس را با آرد و آب به شکل یک خمیر در بیاورید. این خمیر را در محل هایی که مورچه بالدار می بینید بمالید.

 

  • 9- سموم شیمیایی

بهترین سم برای کشتن مورچه بالدار

سم مخصوص برای از بین بردن مورچه بالدار همان سم مورچه است که شرکت های معتبر از آن استفاده می کنند. از آن جایی که این سم ها همگی تاییدیه وزارت بهداشت دارند و آسیب چندانی به محیط زیست نمی زنند و فقط مورچه های بالدار را نابود می کنند. پس این سموم به سلامت افراد آسیب وارد نمی کنند. دقت کنید که سمپاشی منزل و استفاده از سم برای از بین بردن مورچه بالدار را به افراد متخصص بسپارید.

سخن آخر

تمام روش هایی که در مقاله به عنوان سم از بین بردن مورچه بالدار آورده شد می تواند تا حدودی مورچه های بالدار را نابود و دور کند. اما اگر مقدار این مورچه ها بیش از حد بود، بهترین انتخاب سمپاشی پگاه است زیرا کارشناسان این شرکت از سمی استفاده می کنند که می تواند مورچه بالدار را در مدت زمان کوتاهی با هزینه مناسب از بین ببرد.

بیشتر بدانید:بهترین راه سمپاشی مورچه در منزل در کوتاه ترین مدت

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بایگانی‌ها

دسته‌ها

اطلاعات