چگونگی سمپاشی خانه در چند مرحله | روش سمپاشی منزل | سمپاشی پگاه
  • شماره تماس 09121504524
  • ایمیل : sprayer.pegah@gmail.com

آیا می دانید که چگونه خانه خود را سمپاشی کنیم ؟

شرکت سمپاشی پگاه > مقالات آموزشی > آیا می دانید که چگونه خانه خود را سمپاشی کنیم ؟

چگونگی سمپاشی خانه یکی از سوالهایی است که با شروع فصل گرم سال برای اکثر افراد پیش می آید، چرا که در این فصول انواع حشرات موذی و آزار دهنده به محیط داخلی خانه هجوم می آورند که یکی از بهترین و تضمینی ترین راهها برای خلاصی از شر آنها استفاده از روش سمپاشی منازل است.

گاها پیش می آید که بنا به هر دلیل تمایلی به حضور متخصصان شرکت سمپاشی در منزل خود نداشته و دوست دارید خودتان این کار را انجام دهید. در این مقاله سعی داریم شما را با مراحل و چگونگی سمپاشی خانه آشنا سازیم، شاید بدین طریق به شما در رهایی از شر موجودات مزاحم کمکی کرده باشیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چگونه منزل خود را سمپاشی کنیم؟

سم پاشی خانه برای کرونا-min

انتخاب سم مناسب:

یکی از مهمترین اقداماتی که در چگونگی سمپاشی منازل حتما بایستی به آن توجه کنید انتخاب سم مناسب برای از بین بردن حشرات خاص است. حشرات موذی که به خانه شما راه می یابند انواع مختلفی دارند که برای از بین بردن آنها بایستی از سم مخصوص با دوز مناسب استفاده شودتا بتوان به طور کامل از شر آنها خلاص شد.

دقت داشته باشید که با انتخاب سم اشتباه علاوه بر اینکه در نابودی این جانداران مزاحم شکست خواهید خورد بلکه سویه های مقاومتری نیز ایجاد خواهید کرد که از بین بردن آنها کار چندان راحتی نخواهد بود، پس برای انتخاب سم حتما با یک کارشناس از شرکت سمپاشی معتبر مشورت داشته باشید تا بتوانید بهترین سم از نظر فرمول شیمیایی و اثرگذاری را انتخاب کنید.

بهتر است بدانید:بهترین زمان سم پاشی ساس

انجام اقدامات لازم قبل از سمپاشی منازل

بستن درزها و شکاف های خانه

یکی از نکاتی که در چگونگی سمپاشی خانه بسیار حایز اهمیت است مسدود کردن تمامی راه های ورودی انواع حشرات موذی است. همگی ما می دانیم که این حشرات از محیط بیرون وارد خانه ها می شوند پس یکی از اقداماتی که می تواند پس از سمپاشی منازل از ورود مجدد حشرات جلوگیری کند بستن تمامی منافذ و راههای ورودی حشرات است.

پس همه درزها را با مواد مناسبی چون ملات و یا فویل آلومنیومی بپوشانید، توجه داشته باشید که در صورت استفاده از درزگیر ممکن است توسط جوندگان جویده شده و راه نفوذ مجدد به داخل باز شود.

پوشاندن پنجره ها با توری

از آنجاییکه در فصول گرم سال افراد تمایل زیادی به باز گذاشتن در و پنجره دارند بدین طریق به انواع پشه ها و مگس ها و سوسک ها اجازه ورود به داخل منزل را می دهند پس یکی دیگر از اقدامات لازم در چگونگی سمپاشی خانه استفاده از توری های ریز فلزی یا پارچه ای برای پنجره و نصب درهای توری آلومنیومی برای درب های ورودی است.

استفاده از درپوش برای چاهها

رسوب و رطوبت موجود در لوله های منتهی به چاه محل مناسبی برای زندگی و تکثیر انواع سوسک ها و مگس های ریز است، پس قبل از استفاده از روش سمپاشی خانه این قسمت ها را تمیز کرده و از درپوش های مناسب استفاده کنید.

پاکیزه نگهداشتن خانه، قرار دادن و انبار کردن مواد غذایی در ظروف دردار به جای کارتن از دیگر اقداماتی است که قبل از سمپاشی خانه بایستی آنها را رعایت کنید تا پس از سمپاشی از ورود مجدد حشرات به خانه ممانعت کنید.

  • برای حشراتی مانند سوسک از سموم گازی استفاده میشود که این نوع سموم  نسبت به  مایع و جامد آن نیاز به مراقبت خاصی دارد.

 

محلول سازی سم و استفاده از سمپاش  

نحوه سمپاشی خانه

از مراحل مهم در بحث آموزش سمپاشی منازل، محلول سازی سم و اطلاع از نسبت آب و سمی است که در نهایت دوز مناسب برای سمپاشی منزل را فراهم خواهد آورد.

برای اینکه یک سمپاشی درست و اصولی داشته باشیم بایستی بدانیم برای سمپاشی منزل بایستی چه سمی را با چه مقدار آب مخلوط کنیم تا هم از ایجاد مقاومت در حشرات و هم از بروز خطرات جانی برای ساکنین خانه جلوگیری کنیم.

پس در صورت تمایل به سمپاشی به تنهایی و بدون کمک گرفتن از متخصصان حوزه سمپاشی، حتما در رابطه با چگونگی سمپاشی خانه و سم مورد نیاز پرس و جو کنید تا از بروز برخی مشکلات مالی و حتی جانی احتمالی پیشگیری نمایید.

مطالعه برچسب سم تهیه شده

به هنگام خرید حتما به برچسب روی آن دقت داشته و دستورالعمل و طرز استفاده آن را مطالعه کنید. قطعا شرکت سازنده این سموم تمامی جوانب را بررسی کرده و بهترین روش تهیه و استفاده آن را که اثر مفید و کارآمدی داشته باشد برای شما پیشنهاد می کنند. در صورتی که در تهیه سم دچار شک و یا مشکل شدید حتما با کارشناسان ما در شرکت سمپاشی پگاه تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در رابطه با چگونگی سمپاشی خانه دریافت نمایید.

ترکیب اصولی و صحیح سموم مختلف با یکدیگر

نحوه سمپاشی منازل

یکی از مراحل مهم چگونگی سمپاشی خانه ترکیب و حل کردن سموم مختلف با هم است که بسیار مهم و حیاتی است. اولا باید از شرایط اصولی آبی که به عنوان حلال مورد استفاده قرار می دهید مطمئن باشید، آب مورد استفاده برای حل کردن سموم بایستی دارای Ph 6.5 الی 7.5 باشد یعنی نه اسیدی و نه قلیایی، دمای آن 25 درجه سانتیگراد و TDS آن بین 500 الی 1000 باشد ( یعنی یک آب نرم و بدون سختی).

از نظر نوع سموم نیز می توان آنها را به چهار دسته کلی کلره، فسفره، سموم پیروتیروئید و کاربامات تقسیم کرد، که ترکیب این سموم با یکدیگر نیز دارای اصول و قواعدی می باشد که در صورت ترکیب اشتباه ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشند.

در نحوه سمپاشی منازل به صورت فردی و بدون کمک گرفتن از متخصصان حوزه سمپاشی باید به این نکته توجه داشته باشید که به هنگام تهیه و ترکیب سموم با یکدیگر به هیچ عنوان نباید رسوبی تشکیل شود چون هم باعث گرفتگی سرنازل  شده و هم سم به صورت ناموزون در محیط پخش می شود که در این صورت اثر گذاری چندانی روی حشرات موذی نخواهد داشت.

بهتر است بدانید:هزینه سمپاشی منزل چقدر است ؟

محل هایی که در داخل ساختمان باید مورد سمپاشی قرار گیرد:

چگونگی سمپاشی منزل

شناسایی محل های دقیق اختفای حشرات مختلف نیز در اثرگذاری سمپاشی منازل بسیار مفید است. به عنوان مثال مکان های گرم و مرطوبی چون چاههای فاضلاب یا سینک ظرفشویی یا کف شورهای حمام و آشپزخانه محل مناسبی برای رشد و تکثیر انواع سوسک می باشند، پس در سمپاشی سوسک منازل باید سمپاشی چاه فاضلاب را در اولویت قرار داد، برای سمپاشی ساس اتاق خواب و مبلمان بیشتر در اولویت قرار می گیرند.

به عنوان سخن آخر اینکه درست است که سمپاشی محیط برای حذف انواع جانداران موذی در خانه یکی از ایمن ترین و بهترین راههاست ولی داشتن اطلاعات کامل و دقیق از چگونگی سمپاشی خانه نیز بسیار مهم است چرا که با یک اشتباه در مخلوط کردن سم ممکن است نتیجه معکوس دریافت کنید، پس قبل از هر گونه اقدامی با کارشناسان ما در شرکت سمپاشی پگاه تماس بگیرید تا مشاوره های لازم در خصوص نحوه ترکیب سم مورد نظر را به شما ارائه دهند.

بهتر است بدانید:بهترین سم برای سمپاشی منازل چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Falah
Falah
2 سال قبل

خیلی مفید بود

Falah
Falah
2 سال قبل

عاالی بوود

Falah
Falah
2 سال قبل

اطلاعات کاملی بود

Falah
Falah
2 سال قبل

ممنون از راهنمایی

Falah
Falah
2 سال قبل

خیلی مفید و کامل بود 🙏

نوری
نوری
2 سال قبل

آیا بعد سم پاشی باید از محیط خارج شد?

زیبا
زیبا
2 سال قبل

در جواب این سوال آیا می دانید که چگونه خانه خود را سمپاشی کنی واقعا نه

امیر
امیر
2 سال قبل

مقاله جالبي بود چگونه خانه را سمپاشی کنیم

رضا
رضا
2 سال قبل

آیا می دانید که چگونه خانه خود را سمپاشی کنیم ؟مطلب کاملی بود

zeynab
zeynab
2 سال قبل

در مقاله آیا می دانید که چگونه خانه خود را سمپاشی کنیم ؟ نکات خوبی برای سمپاشی خانه بیان کردید ممنونم

علی
علی
2 سال قبل

مطلب آیا می دانید که چگونه خانه خود را سمپاشی کنیم ؟ برا من کمک کننده بود.مرسی

راحله
راحله
2 سال قبل

ممنون واقعا مفید بود برای سم پاشی حتما به شما مراجعه میکنم

بایگانی‌ها

دسته‌ها

اطلاعات