از کجا بفهمیم که در خانه ساس وجود دارد ؟ | سمپاشی پگاه
  • شماره تماس 09121504524
  • ایمیل : sprayer.pegah@gmail.com

از کجا بفهمیم که در خانه ساس وجود دارد ؟

شرکت سمپاشی پگاه > مقالات آموزشی > از کجا بفهمیم که در خانه ساس وجود دارد ؟

ساس از آن مهمان های ناخوانده ای است که هیچکس از وجودش خوشحال نمی شود. تشخیص علائم وجود ساس در خانه سخت است و به مراتب از بین بردن ساس از آن هم سخت تر است. ممکن است نتوانید با چشم غیر مسلح فرق بین گزیدگی ساس با سایر حشرات را تشخیص دهید. اگر ندانید که باید در هنگام نیش ساس و یا پیدا کردن علائم آن چه کاری را انجام دهید، کار شما به مراتب سخت تر خواهد بود. از بین بردن ساس در خانه می تواند بسیار سخت باشد. اما قبل از اینکه به فکر رفع این موجودات موذی باشید، باید نشانه وجود ساس در منزل را بررسی کنید تا بتوانید از وجود آن مطمئن شوید.

علت وجود ساس در خانه چیست؟ ساس ها یک نوع انگل خارجی به حساب می آیند. انگل های خارجی در بیرون از بدن میزبان زندگی می کنند. میزبان کسی است که انگل از خون آن برای تغذیه ی خود استفاده می کند. ساس ها در فاصله های زمانی 5 تا 7 روزه به سراغ میزبان خود رفته و از خون او تغذیه می کنند. بهترین روش از بین بردن این موجود سمپاشی ساس توسط مجموعه سمپاشی پگاه می باشد.

از کجا بفهمیم در خانه ساس وجود دارد؟

چطور بفهمیم در خانه ساس وجود دارد؟ اگر در خانه خود به خصوص در قسمت هایی مانند رخت خواب، کمد، لباس ها و… لکه های قرمز و قهوه ای رنگ را مشاهده کردید امکان دارد خانه شما آلوده به ساس شده باشد. ساس می توان از طریق لباس، تختخواب، لوازم خواب، مبلمان و سایر لوازم دست دوم وارد منزل شما شده باشد. در صورتی که به منطقه ای آلوده به ساس سفر کرده باشید، ممکن است این حشره را با لباس ها و چمدان خود آورده باشید.

در صورتی که ضایعات پوستی همانند تاول ها یا نقطه های قرمز را بر روی پوست خود مشاهده کردید، اتاق خود را به صورت دقیق بررسی کنید. ساس می تواند به خوبی خود را در رخت خواب و لباس های شما مخفی کند.

پیدا کردن نشانه های وجود ساس در خانه با چشم غیر مسلح کار بسیار سختی می باشد. نوزاد ساس بعد از گذشت 6 تا 10 روز از تخم بیرون می آید. به نوزاد ساس نمف یا نوزاد می گویند. نمف های تازه متولد شده به دنبال خون هستند.

این نوزاد ها تا قبل از اینکه بالغ شوند حدودا 5 بار پوست اندازی می کنند. نمف ها برای اینکه بتوانند هر کدام از این مراحل را پشت سر بگذارند نیاز دارند تا قبل از آن از خون موجود زنده تغذیه کنند. این موجود آزار دهنده می تواند سالیانه سه یا چند نسل تولید کند.

شرکت پگاه با سابقه درخشان و با به کار گیری نیروهای متخصص و متبحر در امر سمپاشی ساختمان، سمپاشی رستوران، سمپاشی هتل، سمپاشی ادارات، سمپاشی آمفی تئاتر و سمپاشی منازل به شما کمک می کند.

علائم هجوم ساس به خانه

اغلب، ساس ها در هنگام شب بیرون می آیند. بنابراین اگر می خواهید آن ها را در طول روز پیدا کنید باید دقت زیادی به خرج دهید. جای نیش حاصل از گزش ساس بسیار شبیه به جای گزش پشه و… است.

به همین دلیل است که اغلب اشتباه گرفته می شود و افراد در برابر گزش ساس واکنش درستی از خود نشان نمی دهند. در نتیجه ی این تشخیص نادرست است که خیلی دیر به پیدا کردن علت وجود حشره ساس در خانه می پردازند. به طور کل اینکه بدانید کجا را برای پیدا کردن ساس بگردید، به شما در پیدا کردن آن ها کمک شایانی می کند.

نشانه ها و علائم وجود ساس در خانه چیست ؟ برای اینکه بتوانید ساس را در خانه پیدا کنید باید بدانید که بهترین جای تجمع برای ساس ها، نزدیکی محل خواب میزبان می باشد. تمام ساس ها با اندازه و سن مختلف در کنار همدیگر جمع می شوند. در میان جمعیت آن ها می توان پوسته های ریخته شده، مدفوع و تخم نیز پیدا کرد.

پیدا کردن نشانه ها و علائم وجود ساس در منزل

از جمله مکان هایی که ممکن است نشانه های وجود ساس در اتاق را پیدا کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاج تخت
  • پاتختی
  • اتصالات سقف و دیوار
  • پارگی ها و درزهای کاغذ دیواری و پانل ها
  • درز ها وشکاف ها نزدیک به محل خواب
  • تشک ها و وسایل شخصی

چگونه متوجه وجود ساس در خانه شویم؟

معمولا می توان ساس های بالغ را با چشم دید. این حشره بالغ به اندازه یک دانه سیب 5 میلی متری می باشد. ساس ها به رنگ قهوه ای مایل به قرمز می باشند و مسطح هستند.

این موجودات موذی بال ندارند و از خون میزبان تغذیه می کنند. بعد از اینکه خون میزبان را خوردند متورم می شوند و رنگ آن ها از قهوه ای به قرمز روشن تغییر پیدا می کند. پس از گذشت چند روز رنگ بدن آن ها مجددا به قهوه ای تبدیل می شود.

بر خلاف ساس های بالغ، تشخیص ساس های نابالغ در مراحل اولیه زندگی آن ها و با چشم های غیر مسلح بسیار سخت است. اینکه بتوانید تخم ساس را با چشم ببینید در عمل غیر ممکن است.

تخم ساس به رنگ سفید و مانند مروارید است. این تخم ها به صورت خوشه ای یافت می شود و اندازه ی آن ها در حدود یک میلی متر می باشد.

دلیل وجود ساس در خانه

از دلایل تجمع ساس ها در یک مکان می توان به بوی خاص، محرک های شیمیایی، رطوبت، دما و روشنایی اشاره داشت. اگر می خواهید تجمع ساس ها را پیدا کنید باید در اطراف کمدها و درب آن ها، داخل شکاف های رنگ دیوار و کاغذ دیواری، اطراف قرنیز ها، چوب پرده ها و وسایل شخصی را به خوبی بررسی کنید.

شرکت سمپاشی پگاه تهران یکی از شرکت های برتر برای ارائه خدمات سمپاشی حشرات خانگی مانند سمپاشی سوسک، سمپاشی موش، سمپاشی کک تهران، سمپاشی ساس، سمپاشی موریانه و سمپاشی مورچه به صورت فوری و تخصصی می باشد.

نشانه های وجود ساس در منزل

به طور کلی برای بررسی علائم وجود ساس در خانه باید نشانه های زیر را جدی تر بگیرید:

  • قرمزی همراه با خارش در محل گزش

از علائم وجود ساس در منازل، قرمزی بر روی بدن می باشد. معمولا جای گزیدگی ساس به صورت خطوط زیگزاگی و یا خوشه ای دیده می شود. ساس ها می توانند به صورت ردیفی نیش بزنند. گزش ساس باعث بیماری نمی شود اما بسیار تحریک کننده است و در صورت خاراندن باعث خونریزی و عفونت محل گزش می شود.

 

  • نداشتن خواب راحت در شب

اگر در طول شب خواب راحتی ندارید، می تواند از نشانه های وجود ساس در رختخوابتان باشد. همانطور که پیش تر گفتیم، ساس ها بیشتر زمان خود را در رختخواب میزبان می گذرانند. در صورتی که در هنگام خواب متوجه برجستگی های قرمز و خارش دار شدید به احتمال زیاد مورد هجوم ساس ها قرار گرفته اید.

 

  • وجود جای گزش در بازو ها و شانه ها

ساس ها بر خلاف سایر حشرات نظیر کک ها، تمایل دارند تا قسمت های بازو و شانه بدن را نیش بزنند.

 

  • لکه های کوچک

ساس ها پس از اینکه از خون میزبان تغذیه کردند، لکه های قرمز رنگی را از خود بر جا می گذارند. این لکه ها را می توانید در نزدیکی لبه های تخت پیدا کنید. ممکن است در هنگام جستوجو، پوست های انداخته شده و یا مدفوع این حشره را هم پیدا کنید. معمولا این پوسته ها به رنگ قهوه ای رنگ و بیضی شکل هستند.

 

  • بو

یکی دیگر از علائمی که وجود ساس در خانه را به شما هشدار می دهد، بوی تند و ناخوشایند و بوی کپک زدگی می باشد. ساس ها از خود ماده ای به نام فرومون ترشح می کنند. تصور کنید در جایی که تعداد زیادی ساس باشد این بو تا چه حد می تواند آزاردهنده شود! زمانی که با این نشانه ها روبه رو شدید حتما در اولین فرصت با مجموعه سمپاشی پگاه تماس بگیرید و از آن ها بخواهید تا در این زمینه به شما کمک کنند.

 

بررسی علت وجود ساس در خانه

برای اینکه یک بررسی همه جانبه داشته باشید باید ممراحل زیر را انجام دهید.

تخت: شما باید با دقت تمام به دنبال اثری از ساس در تخت خوابتان بگردید. برای این کار باید از چراغ قوه و ذره بین استفاده کنید. لکه های قرمز و پوسته های قهوه ای رنگ بیضی شکل می توانند نشان دهنده وجود ساس در رخت خواب شما باشند.

بررسی اتاق: پس از بررسی کامل تخت خواب، باید سایر قسمت های اتاق را هم بررسی کنید. با دقت زیاد و به همراه ذره بین و چراغ قوه داخل کمد، پشت کمد، زیر تخت، پشت تاج تخت، صندلی ها، کاناپه و دیگر لوازم منزلتان را نگاه کنید و به دنبال لکه های قرمز و قهوه ای باشید.

کمد لباس: از دیگر مناطق مورد علاقه ساس ها، لباس های میزبان هستند. آن ها با این روش هوشمندانه، به راحتی به هر قسمتی که بخواهند می روند و گسترش پیدا می کنند. توصیه می شود تک تک لباس هایتان را بررسی کنید تا از وجود نداشتن ساس مطمئن شوید.

حس بویایی: یکی از پاسخ های ما به سوال ” چگونه بفهمیم در خانه ساس وجود دارد؟” این بود که بوهای تند و بوی کپک زدگی حساس باشید. فرون های ترشح شده از ساس ها می تواند بوی زننده ای داشته باشند.

در پایان

خلاصی از این موجودات موذی کار بسیار دشواری است و ممکن است که به تنهایی موفق به انجام اینکار نشوید. برای از بین بردن ساس باید از روش های ترکیبی استفاده کنید. روش های ترکیبی به شما کمک می کنند تا پس از بروز آلودگی، به صورت کامل آن را بر طرف کنید. بهترین راه حل ممکن برای از بین بردن ساس، سم پاشی محل آلوده است. برای اطلاع بیشتر می توانید سمپاشی منازل را بخوانید.

همواره یکی از اصلی ترین نگرانی های ساکنین ساختمان ها این است در محل زندگی آن ها حشرات مزاحم زاد و ولد کنند. جهت سمپاشی سوسک ریز، سمپاشی موش، سمپاشی کک تهران، سمپاشی ساس، سمپاشی موریانه و سمپاشی مورچه با ما تماس بگیرید.

دفتر مرکزی : ۶۶۰۳۱۴۵۹

تلفکس : ۶۶۰۱۷۲۴۲

شعبه گیشا : ۸۶۰۱۳۵۷۲

شعبه شهرک گلستان : ۴۴۷۳۷۰۳۰

شعبه پاسداران : ۲۲۸۵۹۹۴۶

ارتباط مستقیم : ۰۹۱۲۱۵۰۴۵۲۴

 

پانوشت: سم پاشی منازل، شرکت سم پاشی، خدمات سم پاشی، سمپاشی ساختمان، شرکت سمپاشی موریانه در تهران، شرکت سمپاشی ساس، سمپاشی سوسک

در تهران، سمپاشی غرب تهران، سمپاشی موش تهران، سمپاشی کک تهران، سمپاشی حشرات، سمپاشی سوسک، سمپاشی سوسک ریز، سمپاشی سوسک کابینتی،

سمپاشی و ضدعفونی، سمپاشی ادارات، سمپاشی رستوران، سمپاشی هتل، سمپاشی سالن جلسات، سمپاشی آمفی تئاتر

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بایگانی‌ها

دسته‌ها

اطلاعات