سمپاشی مار ۰۹۱۲۱۵۰۴۵۲۴ توسط شرکت سمپاشی پگاه
  • شماره تماس 09121504524
  • ایمیل : sprayer.pegah@gmail.com

سمپاشی مار

سمپاشی مار

هر ساله برخی از مردم مخصوصا کودکان در اثر نیش مار یا زخمی می شوند و یا جان خود را از دست می دهند. بیشتر این افراد کسانی هستند که در بوته زارها و علف زارها تردد می کنند. مار یک جانور  ترسناک و خطرناک خزنده، گوشت خوار با بدنی دراز است که در برخی مناطق کشور ما نیز یافت می شود. شما می توانید برای از بین بردن انواع مار سمپاشی مار را در محل یا منطقه مورد نظر انجام دهید. اگر قصد دارید از شر آن ها خلاص شوید، می توانید از خدمات سمپاشی شرکت سمپاشی پگاه استفاده کنید.

بیوگرافی مار

مار جزء خزندگان گوشت‌خوار، با بدنی کشیده و دراز و بدون پا است. مارها جانورانی خونسرد هستند و جزء گروه آب‌پرده‌داران و مهره‌داران‌اند و بدنی پولکی دارند. آن ها از ردهٔ خزنده‌ چهرگان، زیرردهٔ دوکمانان، فرورده پولک‌سوسمارشکلان، بالاراستهٔ پولک‌خزندگان، راستهٔ پولک‌داران و زیرراستهٔ ماران هستند و بیشتر آن ها زهر ندارند.

مارهایی که زهر دارند، معمولا از آن یا برای شکار و کشتن طعمه و یا برای دفاع شخصی استفاده می‌کنند. بعضی از مارهای زهرآگین باعث زخم شدید در انسان یا حتی مرگ می شوند. مارهایی که زهر ندارند شکار خود را زنده می خورند یا آن را اول با پیچیدن به دور طعمه و فشردن می‌کشند و سپس آن را می‌خورند.

برای انجام خدمات سمپاشی مار، قبل از اینکه شروع به مارگیری کنید ابتدا نوع مار و سمی و غیر سمی بودن آن ها را تشخیص دهید. زیرا این کار باعث می شود استرس شما کاهش یابد و احتیاط بیشتری بکنید.

مارهای سمی معمولا آهسته حرکت می کنند و سر آنها حالت مثلثی است و مارهای غیر سمی با سرعت بیشتری حرکت می کنند و دارای چشمان گرد هستند. برای گرفتن مار باید آن را به جایی هدایت کنید که به حرکتش مسلط باشید و سعی کنید با یک تکه چوب از پشت مار را بگیرید.

بیشتر بدانید:خدمات سمپاشی موش

انواع مارها و روش های دفع مار

همان طور که گفته شد مار یک جانور خزنده مهره دار  است که بدنش دارای فلس و پولک می باشد و تا کنون 2700 گونه از آن شناسایی شده است، که به طور تقریبی 400 گونه آن خطرناک هستند. حدودا 50 نوع از مارها با نیش سمی خود برای انسان ها خطرناک هستند. در ایران نیز 65 نوع مار شناسایی شده است که 60 نوع آن در خشکی زندگی می کنند و 5 نوع دیگر دریایی هستند. مارهای دریایی شمال ایران بیشترشان غیر سمی و همه ی مارهای دریایی خلیج فارس و دریای عمان، سمی و خطرناک هستند.

بهترین روش ها برای دفع مار و مبارزه با آن

  1. استفاده کردن از چسبهایی مانند آترارت و تله هایی که حاوی  ماده چسبی مخصوص هستند، برای گیر انداختن مارها
  2. استفاده کردن از طعمه های مسموم برای دفع مار
  3. سمپاشی مار توسط سموم با کیفیت و قوی

 

علائم مارگزیدگی

  • مشاهده جای نیش یا دندان مار روی پوست، بیرون آمدن خون، ورم، درد شدید، احساس سوزش و وجود لکه در محل گزیدگی
  • علائم عمومی آن: تهوع، استفراغ، تعرق شدید، تب و لرز، رنگ پریدگی، سردرد، سر گیجه، احساس سستی و ضعف، اشکال در بلع غذا، اشکال در تنفس، کند یا تند شدن نبض، تیرگی دید و افتادگی پلک چشم، خونریزی عمومی، اضطراب و شوک
  • علائمی که پس از مار گزیدگی با تاخیر به وجود می آیند: سستی، بی حسی تمام سیستم های بدن، سوزش، شل شدن عضلات، اشکال در تنفس، بهم ریختن افکار، فلج شدن

بیشتر بدانید:سمپاشی حشرات موذی

قویترین سم کشنده مار

یکی از جدیدترین سموم، سم براکنيک است که یک نوع سم غيردافع براي انواع مارها می باشد. به این صورت که بر خلاف دیگر سموم مشابه؛ مارها قادر نیستند آن را بچشند، ببويند و یا حتی حس کنند. پس به راحتي در معرض آن قرار می گيرند. اين سم مارها را در مدت زمان کوتاهی کامل از پا در می آورد و قابل استفاده در هر محلی از جمله محيط های داخلی و خارجی انواع ساختمان ها است.

اين سم دارای ترکيبی بسيار قوی از بيفن ترين و استاميپريد بوده که نه تنها قدرت کشندگی بسيار سريعی دارد، بلکه کنترل و ماندگاری طولانی مدت روی گونه های مختلف مار  را دارا است. بر اساس تحقيقات انجام شده روی اين سم در دانشگاه های آمریکا که به طور تخصصی در زمينه انواع مارها و سموم کشنده آنها تحقيق می کنند، ثابت کردند که اين سم می تواند مقاوم ترين گونه های مارها را در زمان کوتاهی از بين ببرد. همچنين مشخص شد سم براکنيک آن قدر قوی و مؤثر است که نياز به سمپاشی مار مجدد نیست.

اين سم به صورت پودر با قابليت انحلال آسان و سريع در آب است. هر نيم ليتر از اين سم با 84 ليتر آب ترکيب کنید و مساحتی حدود 90 متر مربع را سمپاشی نماييد. اين ماده سمی پس از ترکيب با آب حالت سوسپانسيون خود را حفظ می کند.

بهتر است بدانید:سمپاشی عنکبوت

سمپاشی مار بهترین راه مقابله با مار

مارها در همه نقاط جهان به جز قطب جنوب وجود دارند و بیشتر آن ها روی زمین زندگی می کنند. اما بعضی از انواع آن ها روی درختان و در آب ها برای زندگی می کنند.

مارهایی که در آب ها زندگی می کنند آبشش ندارند و برای تنفس به سطح آب می آیند. اما توانایی این را دارند که ساعت ها زیر آب بمانند و طی این مدت از اکسیژن محلول در آب استفاده می کنند.

مارها به دو دسته تقسیم می شوند: دسته اول مارهایی هستند که با سم خود مشکلاتی در سیستم عصبی یا گردش خون طعمه ایجاد می کنند. دسته دوم آن هایی هستند که با استفاده از قدرت ماهیچه . اما مارهای سمی پس از تزریق یا پاشیدن سم ، منتظر می مانند تا طعمه از پا بیفتد.

سخن آخر

به طور کلی مارها جانوران خطرناکی برای انسان ها هستند و بودن آن ها در محل زندگی افراد باعث به خطر انداختن جان مردم می شوند. از این رو سمپاشی مار با سموم قوی و سریع بهترین راه مقابله و مبارزه با مارها است. شرکت سمپاشی پگاه با داشتن متخصصین مجرب در انجام امور مربوط به سمپاشی مار و دیگر جانوران شما را در امر از بین بردن مارها یاری می کند.

بهتر است بدانید:سمپاشی کارخانجات صنعتی

امتیاز دهید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سمپاشی مار به خصوص برای شمال کشور مورد نیازه

باران
باران
1 سال قبل

این مقاله در خصوص سمپاشی مار بسیار مفید بود.
ممنون

سارا
سارا
1 سال قبل

مطالی علمی آموزنده ای در سم پاشی مار توضیح داده شده است.

سارا
سارا
1 سال قبل

سمپاشی مار خیلی مقاله مفیدی بود

ندا
ندا
1 سال قبل

سمپاشی مار خیلی باحال بود لذت بردم از خوندنش

سمیرا
سمیرا
1 سال قبل

سمپاشی مار برای روستاها خیلی واجبه

امیر
امیر
1 سال قبل

سمپاشی مار بسیار هیجان انگیز بود

شاهو
شاهو
1 سال قبل

سمپاشی مار در فصل گرما بسیار مهم است به نکات جالبی در این خصوص اشاره شده.ممنون

بایگانی‌ها

دسته‌ها

اطلاعات