اقدامات بعد از سمپاشی ساس ۰۹۱۲۱۵۰۴۵۲۴ در سایت سمپاشی پگاه
  • شماره تماس 09121504524
  • ایمیل : sprayer.pegah@gmail.com

اقدامات پس از سمپاشی ساس

شرکت سمپاشی پگاه > مقالات آموزشی > اقدامات پس از سمپاشی ساس
اقدامات بعد از سمپاشی ساس

اقدامات بعد از سمپاشی ساس در سایت سمپاشی پگاه

حشره ساس یک نمونه از حشرات و انگل های خونخوار است که با گزیدن انسان در شب از خون آنها تغذیه می کنند. البته اگر نتوانند در شب تغذیه کنند در طول روز نیز این کار را انجام می دهند. پس از سمپاشی این حشرات اقدامات بعد از سمپاشی ساس نیز باید رعایت شود تا دچار مشکلات دبگر نشویم.

حشره ساس

ساس به دلیل اینکه بدنی صاف و تخت دارد می تواند به راحتی خود را در درزها و شکاف های الیاف مثل: لباس، وسایل اتاق خواب، بالش، تشک، تختخوتب، پتو، ملحفه و وسایل خانه مانند مبل ها، پرده ها و غیره پنهان کنند.

شب ها که شما خوابیده اید از طریق جذب دی اکسید کربن و گرمایی که از بدن میزبان دفع می شود را شناسایی می کند و از خون انسان به عنوان تنها منبع غذایی استفاده می کند.

در درمان مبارزه با حشره ساس، سمپاشی تخصصی ساس امری ضروری است که باعث ریشه کن شدن این حشره می شود.  حتما باید توسط شرکت های سمپاشی دارای مجوز صورت گیرد، سپس به اقدامات بعد از سمپاشی ساس پرداخته شود.

اقدامات قبل از سمپاشی ساس

سعی کنید که شلوغی را کاهش دهید. برای این کار همه ی وسایل شخصی مانند کتاب ها، پتو، وسایل الکترونیکی و هرچیزی که به طور دائم در اتاق نمی ماند را بردارید. توجه کنید که آنها را در پلاستیک ها بسته بندی کنید تا ساس از یک منطقه به منطقه ی دیگر برده نشود.

لباس و پارچه های آلوده را با دمای 60 درجه بشویید، سپس خشک کنید. بعد از آن پارچه های شسته شده و خشک شده را تا بعد از سمپاشی در کیسه های پلاستیکی کاملاً بسته قرار داده شوند.

کشوهای میز و کمد ها را بردارید. چون این مناطق محل پنهان شدن ساس ها هستند. مبلملن را برعکس کنید و با جارو برقی آنها را تمیز کنید.

تمام سوراخ ها را که از لوله ها، دیوارها و کف خارج میشوند را ببندید تا مخفی گاه های این حشره کاهش یابد.

بیشتر بدانید:هزینه سمپاشی منزل چقدر است ؟

نحوه ی سمپاشی

بعد از انجام همهاین اقدامات در قسمت اقدامات قبل از سمپاشی و تایید آن ، مبارزه با ساس در شرایط اضطراری به صورت سمپاشی ابقایی انجام می­شود:

  • سمپاشی ابقایی داخل اماکن شامل کلیه سطوح اتاق های آلوده تا حدی که بتوان از نفوذ مواد حشره کش به داخل محل های پنهان شدن این حشرات اطمینان حاصل کرد می­تواند ساسها را از بین ببرد. سم پاشی باید درخارج و داخل وسایل چوبی و فلزی آلوده به ساس مانند تختخواب نیز انجام شود.
  • سموم پیشنهادی و مجاز برای مبارزه با ساس در شرایط اضطراری عبارتند از: بندیوکارب، لامبادا سیها لوترین، سایپرمترین، پر مترین، سایفلوترین و دلتا مترین.
  • همچنین برای شرایط اضطراری (گسترش آلودگی به ساس به بیش از 3 اتاق) از مولد های دود (Fogger) بسیار مفید است و حتما توصیه می­شود.
  • مولد های دود به طور تجاری قابل دسترس هستند. بطور معمول این مولد ها شامل حشره کش گروه پیروترویید هستند. دود آنها حاوی ذرات خیلی ریز حشره کش است و نفوذ سم به درون درزها و شکافها را تضمین می­ کند.
  • تشکهای موجود در محل پس از سمپاشی باید به طور کامل و قبل از پوشش مجدد با ملحفه ها در هوای آزاد خشک شود.

بیشتر بدانید:بهترین زمان سم پاشی ساس

اقدامات بعد از سمپاشی ساس

با کارشناس و مشاوران شرکت های تخصصی در این زمینه مشورت کنید تا زمان مشخصی را برای عملیات سمپاشی و ورود به ساختمان را برای شما مشخص کنند تا دچار مسمومیت توسط ذرات معلق سم و بخار آن نشوید.
این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که سم تا زمانیکه رطوبت دارد و کامل خشک نشده است می تواند مسمومیت ایجاد کند. پس نکات ایمنی را بعد از انجام سمپاشی تا کامل خشک شدن سم رعایت کنید.
افراد حساس و بیمار ، خانم های باردار ، کودکان و  افرادی که دارای بیماری کلیوی،قلبی،حساسیت های پوستی و .. هستند برای حضور در محیط های سمپاشی شده باید طبق توصیه کارشناسان متخصص سمپاشی عمل کنند تا مشکلاتی برای آن ها به وجود نیاید.
از اقدامات لازم بعد از سمپاشی باز گذاشتن تمام راه های جریان هوا مانند پنجره ها و درها است که آنها را بعد از سمپاشی باز بگذارید و از برخورد سم به دست و پوست بدن خودداری کنید .
از اقدامات لازم بعد از سمپاشی حشرات در خانه باید کف اتاق و سالن پذیرایی و آشپزخانه کاملا شسته شود و پس از آن از محیط خانه استفاده کنید.
اقدامات لازم بعد از سمپاشی حشرات این است که تنها بعد از هوادهی در محیط می توانید به محل سمپاشی وارد شوید.  چنانچه آب و مواد غذایی به مواد سمی آلوده شده باشد ، از مصرف آن جدا خودداری کنید تا مسمومیت و حوادث بدتر برای شما اتفاق نیفتد.

بعد از سمپاشی ساس

بعد از سمپاشی ساس و ترک محل به مدت حداقل دو روز باید درب محل سمپاشی شده را باز کنید.  اگر کولر دارید آن را روشن کنید و پس از 15 دقیقه وارد محل شوید تا گازهای سمی خارج شوند.

سپس ملافه ها، تشک و بالش که مواد سمی روی آنها پاشیده شده را جمع آوری کنید و برای شستشوی آنها اقدام کنید. اگر فرش ها نیز سمپاشی شده حتماً آنها را بشویید .

احتمال دارد طی 14 روز آینده ساس در محل دیده شود که به دلیل مقاومت زیاد ساس به سم و خارج شدن تعدادی از آنها از تخم های آنها است. البته پس از طی این مدت از بین می روند و جای نگرانی نیست .

 بهتر است بدانید:سمپاشی ساس در تهران

3.2/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرداد
مهرداد
1 سال قبل

کارشون عالیه حتما استفاده مکنید

نرگس
نرگس
1 سال قبل

اقدامات پس از سمپاشی ساس کمک کرد ممنون

zahra
zahra
1 سال قبل

مقاله اقدامات بعد از سم پاشی ساس خوب و کاربردی بود

فلازز
فلازز
1 سال قبل

از اقدامات پس از سمپاشی ساس بسیار راضی بودم

شهرام
شهرام
1 سال قبل

خیلی مفیدبود ممنون

امیر
امیر
1 سال قبل

اقدامات بعد از سمپاشی ساس خیلی به من کمک کرد
تشکر از شما

سیده
سیده
1 سال قبل

با تشکر مطلب اقادامات بعد از سم کشی ساس کمک زیادی کرد

الی
الی
1 سال قبل

اقدامات پس از سمپاشی ساس بسیار مهم است ممنون عالی بود

امیر
امیر
1 سال قبل

اقدامات پس از سمپاشی ساس بسیار کاربردی بود

منا
منا
1 سال قبل

مقالتون در مورد اقدامات پس از سمپاشی ساس واقعا مفید بود

بایگانی‌ها

دسته‌ها

اطلاعات