نحوه از بین بردن ساس در خانه | سمپاشی پگاه
  • شماره تماس 09121504524
  • ایمیل : sprayer.pegah@gmail.com

8 راهکار ساده برای از بین بردن ساس در خانه

شرکت سمپاشی پگاه > مقالات آموزشی > 8 راهکار ساده برای از بین بردن ساس در خانه
8-راهکار-ساده-برای-از-بین-بردن-ساس-در-خانه

مشاهده لکه های قرمز خون روی تخت خواب یا ملحفه ها بی شک نشان دهنده حضور یک مزاحم به نام ساس است. ساس ها به اندازه ای کوچک هستند که در تشک تخت پنهان می شوند و از خون انسان تغذیه می کنند. این مشکل خیلی از کسانی است که از نیش های ساس در هنگام خواب در امان نیستند. اما در این مقاله قصد داریم به نحوه از بین بردن ساس در خانه بپردازیم. با ما همراه باشید.

ساس ها و بیماری های مختلف

بزرگ ترین مشکلی که ساس ها می توانند برای سلامتی انسان ها داشته باشند، این است که محل گزش آن ها می تواند باعث عفونت های باکتریایی شود. وقتی پوست انسان بعد از گزش ساس ها دچار خراشیدگی و بریدگی شود، باعث می شود تا باکتری های سطح پوست به بخش های عمیق تر پوست نفوذ و عفونت ثانویه ایجاد کنند.

برای همین این سوال برای شما هم پیش می آید که چگونه ساس ها رو از خونه ریشه کن کنیم . ما در این مقاله به پاسخ این سوال می پردازیم.

 

نشانه ‌های حضور ساس در منزل

اگر متوجه نیش حشرات در موقع خواب شدید، این یکی از اصلی ترین نشانه های وجود ساس در منزل شماست. ابتدا ملحفه ها و روتختی را بررسی کنید. بعد به دنبال تخم های ساس بگردید و آن ها را در بین شکاف تخت و مبلمان پیدا کنید. تخم های ساس شبیه به دانه های خشخاش هستند و رنگ سفید و روشنی دارند.

میتوانید وسایل اضافی را از محل زندگی خود دور کنید و تمام به هم ریختگی ها را مرتب کنید. طوری که فضای کمتری برای پنهان شدن ساس ها به آن ها بدهید. به این شکل، فضای بیشتری برای وارسی منزل و پیدا کردن آثار ساس ها و دفع آن ها به دست می آورید. در ادامه طریقه از بین بردن ساس در خانه را با هم بررسی می کنیم.

روش های از بین بردن ساس در منزل:

1– سرکه

سرکه برای از بین بردن ساس در منزل می تواند خیلی کمک کننده باشد. مقداری سرکه سفید را داخل یک بطری بریزید و در آن را محکم ببندید. هر جا که نشان دهنده وجود ساس است، بریزید.

این مناطق شامل: چارچوب تخت، شکاف و درزهای سطوح، کمد دیواری و داخل مبلمان می شود. این کار را هر هفته تکرار کنید تا برای همیشه از شر ساس ها خلاص شوید. هم چنین می توانید از تخم ریزی ساس ها هم جلوگیری کنید.

2– الکل

الکل بالای 90 درصد را با نسبت مساوی آب مخلوط کنید و محلول به دست آمده را در محل های حضور ساس ها اسپری کنید. الکل به سرعت تبخیر می شود و بهترین راه به عنوان دافع حشرات است که می تواند سلول های ساس ها را به خوبی حل کند و از بین ببرد. الکل یکی از راه های مقابله با ساس در منزل به شمار می رود که به راحتی شما را از شر ساس های مزاحم خلاص می کند.

3- خاک دیاتومه

یک راهکار ساده برای از بین بردن ساس در خانه پاشیدن خاک دیاتومه است. این خاک با بوی بد خود سیستم عصبی ساس ها را مختل می کند و آن ها را از بین می برد.  خاک دیاتومه جز مواد خشک کننده محسوب می شود و آب بدن ساس ها را خشک می کند و به این شکل حشرات را نابود می سازد.

این خاک یک تاثیر عمیق دارد و ساس ها قادر نیستند نسبت به آن مقاوم باشند و از بین می روند.

بیشتر بدانید:سمپاشی ساس در قلهک

4- آویشن

یک راه برای از بین بردن ساس ها استفاده از گیاه آویشن است. گیاه آویشن خاصیت های زیادی دارد که یکی از آن ها برای ریشه کن کردن ساس در خانه به کار می رود. برای خلاص شدن از شر ساس ها برگ تازه آویشن را زیر مبل یا تخت خواب خود بگذارید یا اینکه چوب آویشن را در اتاق تان بسوزانید.

5- روغن های گیاهی

روغن هایی چون درخت چای و اسطوخودوس یک روش خوب برای از بین بردن ساس در خانه محسوب می شوند. ترکیب این گیاه به عنوان یک ماده اصلی برای مقابله با ساس ها به کار می رود. برای ریشه کن کردن ساس ها همه مواد را در یک بطری ترکیب کنید و به اطراف تخت و ملحفه ها اسپری کنید.

6- ژل سیلیکا

این ژل ها در بسته های کوچک در بازار موجود هستند. برای ریشه کن کردن ساس ها کافی است این ژل ها را له کنید و آن را در مکان های آلوده مانند: تخت ها تشک و دیوارها و کمدها بریزید. ساس ها در این ژل به دام می افتند و آب بدن شان را از دست می دهند و می میرند.

 

7-  گرما

بهتر است تمام لباس ها و ملحفه ها را با آب داغ شستشو دهید. این یک راهکار ساده برای ریشه کن کردن ساس در خانه محسوب می شود. وقتی این حشرات موذی در دمای بیشتر از 45 درجه بمانند، از بین می روند. البته سعی نکنید دمای اتاق را بالا ببرید چون ساس ها در سراسر خانه تان به دنبال محیط خنک تر پخش می شوند.

علاوه بر این، همه لباس ها، ملحفه ها، تشت، روفرشی و روتختی را با کمک ماشین لباس شویی در دمای بالا بشویید تا ساس ها نابود شوند.

8– سموم گیاهی

سموم زیادی برای از بین بردن ساس ها در عطاری ها یا داروخانه وجود دارند. اما این سموم خیلی قوی نیستند و برای ریشه کن کردن ساس ها کافی نمی باشند. برای دفع این حشرات مزاحم بهتر است از شرکت های دفع آفات کمک بگیرید.

 شرکت سمپاشی پگاه با سال ها تجربه در خصوص مبارزه با انواع حشرات و آگاهی از طریقه از بین بردن ساس ها در خانه به شکل کاملا اصولی و تخصصی بهترین انتخاب برای از بین بردن و دفع ساس ها می باشد. این شرکت از بهترین سم برای سمپاشی ساس در خانه استفاده می کند و کار سمپاشی را به نحو احسن انجام می دهد.

بهتر است بدانید:سمپاشی ساس در تهران

سخن آخر

در این مقاله به راهکارهایی برای از بین بردن ساس در خانه پرداخته شد. لازم به ذکر است که این راهکارها به صورت موقت هستند و ممکن است که برخی از ساس ها بعد از مدتی برجای بمانند و دوباره تخم گذاری کنند. برای همین شما می توانید جهت سمپاشی منزل با شرکت سمپاشی پگاه تماس بگیرید و برای همیشه از شر ساس های داخل منزل تان خلاص شوید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بایگانی‌ها

دسته‌ها

اطلاعات