سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید ۰۹۱۲۱۵۰۴۵۲۴ | سمپاشی پگاه
  • شماره تماس 09121504524
  • ایمیل : sprayer.pegah@gmail.com

آیا می دانید سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید؟

شرکت سمپاشی پگاه > مقالات آموزشی > آیا می دانید سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید؟
سوسک ها از چه چیزی بدشان می اید

یکی از معضلاتی که بسیاری از افراد در خانه های خود با آن مواجه هستند وجود موجودات کثیف و چندش آوری چون سوسک است، بنابراین دانستن اینکه سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید شاید یکی از بهترین راه حل ها برای خلاص شدن از شر این موجودات موذی باشد. اما راه کاری مناسب و حرفه ای جهت ریشه کن کردن و خلاص شدن از دست این موجودات، سمپاشی دقیق و حرفه ای است. بهترین گزینه برای سمپاشی، استفاده از مجموعه های حرفه ای در این زمینه می باشد که سمپاشی پگاه یکی از این مجموعه هاست که به شما مشاوره های خوبی در این زمینه می دهد.

 روش های زیادی برای رهایی از شر سوسک ها وجود دارد که یکی از آنها استفاده از مواد مختلفی است که دارای بوهای آزار دهنده برای آنها می باشد پس، یافتن اینکه سوسک ها از چه بویی بدشان می آید و یا  سوسک ها از چه گیاهی بدشان می آید کمک بسیار بزرگی در دفع آنها خواهد کرد.

یکی از روش های آسان برای از بین بردن سوسک ها استفاده از انواع مواد شیمیایی و روش سم پاشی سوسک می باشد ولی از آنجایی که این مواد کاملا خطر آفرین  بوده و در صورت وجود فرزند کوچک در خانه ممکن است مشکل ساز گردد.

بنابراین در این مقاله سعی بر معرفی چندین روش ساده و استفاده از برخی موادی که در آشپزخانه هر فردی یافت می شود خواهیم داشت تا بتوان با استفاده از موادی که سوسک ها از آن فراری اند از شر این موجودات برای همیشه خلاص شد. در صورت موثر واقع نشدن روش های زیر، می توانید به سمپاشی و ضدعفونی کردن محل مورد نظر روی بیاورید.

بیشتر بدانید:بهترین زمان برای سمپاشی سوسک چه زمانی است؟

سوسک ها از چه چیزی متنفرند؟

طبق مطالعات و مشاهدات صورت گرفته برخی از گیاهان و موادی که سوسک ها از آن بیزارند عبارتست از بوی دارچین، برگ بو، سیر، نعناع و تفاله قهوه، سرکه یا سفید کننده، برخی روغنهای ضروری مانند اکالیپتوس یا روغن درخت چای و روغن سیترونلا که اگر این مواد را در مخفیگاه های این موجودات قرار دهید قطعا از آنجا دور خواهند شد.

سوسک ها از چه گیاهی بدشان می آید؟

گیاه برگ بو

سوسک ها از چه چیزی بدشان می اید
سوسک ها از چه چیزی بدشان می اید

یکی از مواردی که در لیست سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید قرار می گیرد، برگ بو است که از دیرباز به عنوان دفع کننده سوسک ها مورد استفاده قرار می گرفته است. این ماده علاوه بر ارزان بودن، به راحتی در بسیاری از آشپزخانه ها یافت می گردد. این گیاه با بوی تندی که دارد نه فقط سوسک ها بلکه در دفع حشراتی چون مگس و پروانه نیز موثر عمل می کند. شما می توانید با پخش کردن برگهای خشک شده این گیاه در محل های عبور سوسک ها آنها را پاکسازی نمایید.

گیاه اسطوخودوس

یکی دیگر از پاسخ های مربوط به سوال سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید، گیاه اسطوخودوس است. یکی از موادی که سوسک ها از آن فراری هستند، این گیاه است، برای فراری دادن این موجودات از محل زندگی خود کافیست گیاه اسطوخودوس را در اطراف خانه خود به عنوان نوعی سیستم دفاعی بکارید و یا می توانید از روغن اسطوخودوس در داخل خانه خود استفاده کنید تا سوسک های موجود را از بین ببرد بدین منظور می توانید روغن را رقیق کرده و در یک بطری اسپری قرار دهید، سپس سطوحی را که در آنها سوسک ها مشکل ایجاد کرده اند را اسپری کنید.

موادی که سوسک ها از آن فراری اند

مخلوطی از مواد با بوهای تند چون فلفل، سیر و پیاز جز گروه موادی هستند که می توان در لیست سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید قرار داد. شما می توانید ترکیب مناسبی از این مواد را در یک لیتر آب حل کرده و در محل های مورد نظر بریزید یا اسپری کنید بدین ترتیب تا مدتها از شر سوسک ها خلاص خواهید شد.

سوسک ها از چه چیزی متنفرند؟

ترکیب شکر و جوش شیرین نیز از جمله موادی است که سوسک ها از آن بیزارند، با این ترکیب در واقع سوسک ها جذب شیرینی شکر شده از طرفی با جوش شیرین دستگاه گوازش آن ها به هم ریخته و موجبات مرگشان فراهم می گردد. پس این مواد ساده و در دسترس نیز می توانند یکی از پاسخ های سوال سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید باشند.

یکی دیگر از موادی که سوسک ها از آن بیزارند استفاده از انواع مواد سفید کننده است که این مواد علاوه بر از بین بردن هر نوع آلودگی باکتریایی، به دلیل بوی تندی که دارند در دفع حشراتی چون سوسک ها نیز بسیار موثر عمل می کنند. شما می توانید محلول مورد نظر را که حاوی دو فنجان سفید کننده و یک فنجان آب گرم است را تهیه نموده و در محل هایی که احتمال عبور سوسک وجود دارد ریخته و آنها را از محل زندگی خود دور کنید.

آمونیاک، یکی از موادی که سوسک ها از آن فراری اند

سوسک ها از چه چیزی بدشان می اید
سوسک ها از چه چیزی بدشان می اید

یکی از پاسخ های مطمئن برای سوال سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید آمونیاک است. بدین منظور شما می توانید دو فنجان پودر آمونیاک را در یک لیتر آب بریزید و با ریختن آن در تمامی مسیرهای آب در سرویس های بهداشتی و ظرفشویی خود، موجودات آزار دهنده ای چون سوسک را از محل زندگی خود دور کنید.

استفاده از برخی مواد دیگر چون پوست مرکبات، مایع کنستانتره، طعمه آرد سفید و اسید بوریک، طعمه نشاسته ذرت و شکر، فرمالدئید، حشره کش ها نیز در دسته موادی که سوسک ها از آن متنفرند قرار می گیرد، فقط توجه داشته باشید که برخی از این مواد سمی بوده و برای کودکان بسیار مضر است پس بهتر است دور از دسترس کودکان قرار گیرند.

تا این قسمت از مطلب سوسک ها از چه چیزی بدشان می آید به برخی موادی که هر فردی در محل زندگی خود قطعا به آن ها دسترسی دارد را مورد بحث قرار دادیم، در صورتی که هیچکدام از روش های فوق موثر نبود یا برای اثر بخشی بیشتر می توانید با مراجعه به مراکز سمپاشی پگاه، درخواست سمپاشی منزل در تهران  خود را داشته باشید تا برای همیشه از شر این موجودات چندش آور خلاص شوید.

بیشتر بدانید:چگونه سوسک فاضلاب را از بین ببریم

 

4.3/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نازنین
نازنین
2 سال قبل

سلام اینکه تو مقاله گفتین سوسکها از سرکه بدشون میاد نوع سرکه مهمه؟سرکه سفید باشه یا نه؟

مهتاب ساعتچی
مهتاب ساعتچی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
از کجا می تونیم آمونیاک تهیه کنیم تا سوسک ها از بین برن؟

امیر نقوی
امیر نقوی
2 سال قبل

سلام سم سوسک بهتر نیست؟ جوش شیرین خیلی گرونه …

احسان
احسان
2 سال قبل

سلام میگن پینستول هم برای فراری دادن سوسک ها مفیده…درسته تائید میکنید؟

رضا
رضا
2 سال قبل

سلام این مواردی که گفتین برای همه نوع سوسکی جواب میده؟چطورییه؟

بایگانی‌ها

دسته‌ها

اطلاعات