سمپاشی شب پره هندی | شرکت سمپاشی پگاه
  • شماره تماس 09121504524
  • ایمیل : sprayer.pegah@gmail.com

سمپاشی شب پره هندی

شرکت سمپاشی پگاه > مقالات آموزشی > سمپاشی شب پره هندی
سمپاشی شب پره هندی

 

دراین مقاله به بررسی سمپاشی شب پره هندی می پردازیم .

شب پره هندی چیست ؟

شب‌پره هندی نام یک گونه از خانواده پوزه بیدان است. این حشره یکی از مهمترین آفت های انباری محسوب می شود. اولین بار این حشره در آردهای تولید شده از غلات ذرت های هندی شناسایی شد. از آنجا که این حشره روزها به استراحت پرداخته و شب ها پرواز می کند به آن شب پره می گویند.

سمپاشی شب پره هندی
سمپاشی شب پره هندی

بهترین راه شناسایی این حشره از طرح بالهایش است به طوری که یک سوم بالهای جلویی از جهت قاعده به رنگ خاکستری روشن و دو سوم بقیه قهوه ای متمایل به قرمز است. مهمترین راه های مقابله با این حشره استفاده از تیمارهای دمایی و همچنین دشمن طبیعی آن زنبور پارازیتوئید می باشد.

شرکت سمپاشی پگاه همراه شماست.

چرخه زندگی شب پره هندی

چرخه زندگی این حشره بین 18 تا 60 روز طول میکشد. یک ماده بالقوه‌ از این حشره می تواند در كمتر از دو ماه 6750000 لارو تولید کند.حشرات کامل دو تا سه روز پس از ظهور جفت‌گیری می‌کنند. عمل جفت‌یابی با استفاده از فرمون های جنسی که توسط حشرات ماده ترشح می‌شود و صداهای فراصوت انجام می‌شود. تخم‌ریزی شب پره هندی در دمای 20 تا 30 درجه سانتی گراد و یک روز بعد از جفت‌گیری انجام می‌شود، اما در دمای 15 تا 35 درجه سانتی گراد به ترتیب 8 تا 4 روز بعد از جفت‌گیری تخم‌ریزی می‌کند.

تکثیر شب پره هندی

هر حشره ماده شب پره هندی در طول زندگی کوتاه خود 40 تا 350 عدد تخم می‌گذارد و به طور متوسط هر حشره ماده 150 عدد تخم روی محصول قرار می‌دهد. در شرایط مناسب 3 روز بعد و در شرایط نامناسب پس از 15 روز تخم ها باز شده و لارو های جوان بیرون می آیند. لارو خیلی زود تغذیه را آغاز کرده و مقدار زیادی تارهای ابریشمی ایجاد می کند.

 

سمپاشی شب پره هندی
سمپاشی شب پره هندی

لارو کامل پیله سفید رنگی تنیده و در درون آن به شفیره تبدیل می شود. دوره شفیرگی بر حسب شرایط محیط، از 4 روز تا 4 هفته طول می کشد، بنابراین دوره زندگی این حشره از تخم تا ظهور حشره کامل، حدود 40 روز است.

شب پره هندی یکی از خطرناکترین آفات انباری است و لاروهای آن از مواد غذائی متعددی تغذیه می کنند.این غذاها از قبیل دارو ،کتاب های کهنه، حشرات و گیاهان خشک شده ، ژله، ادویه جات ، آرد ، خمیر مایه ، بذر سبزیجات، غلات ، شکلات، بیسکویت ، انواع مواد خشکبار و غیره را می توان نام برد.

سمپاشی شب پره هندی
سمپاشی شب پره هندی

این حشره در بعضی از کشورهای آفریقایی خسارت زیادی به میوه های خشک ، ذرت و بادام زمینی وارد می آورد. در سایر کشور ها نظیر ایران و ترکیه این آفت به خشکبار و محصولات دیگر ؛ در استرالیا به میوه های خشک ؛ در کانادا و ایتالیا به غلات انبارشده، همه ساله صدمات زیادی وارد می آورد .

روش های پیشگیری از شیوع شب پره هندی

– قبل از انبار کردن محصول جدید ،باقی مانده محصول قبلی را از درون انبار تخلیه و پاکسازی کنید.

– سطح دیوارهای داخلی و سقف انبار معمولاً باید به رنگ سفید باشد. .

– از چیدن گونی و بسته ها در کنار دیوار خودداری شود و فاصله محصولات انباری تا کف نباید کمتر از ۵۰ سانتیمتر باشد.

– کلیه پنجره ها، درها و سیستم های تهویه را باید به گونه ای طراحی کرد که امکان نفوذ آفات وجود نداشته باشد.

– ساختمان انبار باید نسبت به رطوبت و گرما نفوذ ناپذیر باشد.

 

سمپاشی پگاه با بکارگیری تیم تکنسین مجرب و با شناسایی سموم کاربردی جهت دفع آفات و حشرات آماده ارائه کلیه خدمات سمپاشی می باشد.

روش های مبارزه

حرارت و رطوبت

گرما یکی از عوامل بسیار موثر در رشد و نمو و فعالیت حشرات است افزایش حرارت انبار، بدون هیچ تردیدی آهنگ رشد حشرات را سرعت می‌بخشد و باعث کوتاه شدن دوره زندگی حشرات می شود. مناسب‌ترین درجه حرارت برای رشد و نمو شب پره های هندی بیست و هفت و نیم درجه سانتیگراد می باشد.

مبارزه فیزیکی

در مبارزه با آفت شب پره هندی و دیگر آفت انباری سه روش اتمسفری از جمله جایگزینی ازت، جایگزینی دی اکسید کربن و کاهش فشار اتمسفری استفاده می‌شود.

مبارزه بیولوژیکی

این حشره مانند سایر موجودات، مورد حمله دشمنان طبیعی قرار می‌گیرد از جمله دشمنان طبیعی این آفت انباری می‌توان زنبورهای پارازیتوئید وباکتری و دو پروتوزآ را نام برد.

مبارزه شیمیایی

در صورت جوابگو نبودن روش های فوق جهت کنترل و سمپاشی شب پره هندی  شرکت سمپاشی پگاه با تیم تخصصی و حرفه ای خود آماده ارائه خدمات سمپاشی با بالاترین کیفیت می باشد.

شرکت سمپاشی پگاه با مجرب ترین کادر و مدرن ترین روش های دفع آفات در زمینه ی سمپاشی سوسک، سمپاشی موش، سمپاشی کک، سمپاشی ساس، سمپاشی موریانه، سمپاشی حشرات موذی، سمپاشی پشه، سمپاشی مورچه، سمپاشی ساس و سمپاشی گال  به صورت شبانه روزی برای ارائه ی خدمات در سراسر تهران آماده ی خدمت رسانی است.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
سارا
1 سال قبل

سم پاشی شبپره هندی خیلی بدردم خورد

مصطفی
مصطفی
1 سال قبل

مقاله کاملی درباره سمپاشی شب پره بود

میعاد
میعاد
1 سال قبل

شب پره هندی وحشتناکه ممنون از خدماتتون سمپاشی پگاه

سعید
سعید
1 سال قبل

سمپاشی شب پره هندی چه مقاله خوبی ممنون سمپاشی پگاه

ناصر
ناصر
1 سال قبل

ممنون از سمپاشی پگاه، مطلب سمپاشی شب پره هندی هم خیلی مفید بود.

سامان
سامان
11 ماه قبل

مطلب کاملی درباره سمپاشی شب پره بود

بایگانی‌ها

دسته‌ها

اطلاعات