سمپاشی سوسک فاضلابی
  • شماره تماس 09121504524
  • ایمیل : sprayer.pegah@gmail.com

سمپاشی سوسک فاضلابی

شرکت سمپاشی پگاه > مقالات آموزشی > سمپاشی سوسک فاضلابی
سمپاشی سوسک فاضلابی

خدمات سمپاشی سوسک فاضلابی از جمله خدمات شرکت سمپاشی پگاه در زمینه ی کنترل آفات است.

سوسک فاضلاب یا همان سوسک آمریکایی یک مشکل واقعی و جدی در بسیاری از مناطق است. آنها یک کابوس خانگی هستند، از لجن فاضلاب بیرون می آیند تا به خانه ها و آپارتمان ها حمله کنند. بجز سمپاشی سوسک فاضلابی به عنوان سریع ترین و نتیجه بخش ترین راه حل، چه گزینه های دیگری برای رهایی از شر آنها وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بیشتر با سوسک های فاضلاب آشنا شویم.

سوسک های فاضلاب از لحاظ ظاهری چگونه هستند؟

سوسک فاضلاب معمولاً 1.5 تا 2 اینچ طول دارد و نسبتاً صاف است. بدن آنها قهوه ای مایل به قرمز تا قهوه ای تیره است، شش پا و دو شاخک بلند دارند.

اسکلت بیرونی سخت آنها علاوه بر اینکه له کردن آنها را دشوار می کند و به آنها اجازه می دهد در شکاف های کوچک بلغزند. آنها روی پشت خود یک جفت بال شفاف و بلند دارند. با وجود اشکالات بزرگ، آنها دونده های سریعی هستند و به طرز قابل توجهی در زنده ماندن از روش هایی که مردم برای کشتن آنها استفاده میکنند خوب عمل میکنند.

سوسک های فاضلاب پرواز می کنند؟

بله، این موجودات می توانند بال های بلند روی پشت خود باز کرده و پرواز کنند – حداقل برای چند متر. هرچند آنها معمولاً هنگام مشاهده شما فرار می کنند، اما این احتمال هم وجود دارد که مستقیماً به سمتتان پرواز کنند! (البته آنها فقط سعی می کنند از در پشت سر شما فرار کنند و به هیچ عنوان قصد سر شاخ شدن با شما را ندارند)

بچه سوسک های فاضلاب

سمپاشی سوسک فاضلابی

اندازه کوچک بچه سوسک فاضلاب آن را کم خطر نمی‌کند. سوسک­ های بچه فقط حدود یک چهارم اینچ طول دارند و اگرچه ممکن است درست پس از پوست اندازی، سفید یا خاکستری به نظر برسند اما به طور کلی به رنگ قرمز مایل به قهوه ای بزرگسالان هستند. اگر سوسک­های فاضلاب شروع به تولید مثل کرده‌اند، باید سریع تر عمل کنید.

سوسک های فاضلاب چرا و چگونه به داخل خانه می آیند؟

زیستگاه ترجیحی سوسک فاضلاب در بیرون، در میان مواد مرطوب و پوسیده در کف جنگل ها و در کوچه ها و فاضلاب است. متأسفانه، باران شدید یا یک خط فاضلاب پشتیبان می‌تواند باعث شود این حشرات از لوله‌های فاضلاب، لوله‌های تخلیه و از طریق سینک یا فاضلاب کف بالا آمده و داخل خانه شوند.

در داخل خانه، آنها به دنبال مناطق مرطوب، تاریک و مرطوب می گردند – کابینت آشپزخانه، کمدهای ابزار، زیرزمین، و غیره. از آنجایی که حمام شما مستقیماً به سیستم فاضلاب متصل است، اغلب افراد ابتدا از آنجا متوجه هجوم سوسک ها می شوند.

اتاق‌های خالی بطور ‌ویژه در معرض خطر هستند، زیرا وقتی آب بسته شده و لوله‌ها خشک می‌شوند، سوسک‌های فاضلاب به راحتی از طریق زه‌کشی به بالا می‌خزند و شروع به تخم‌گذاری در نزدیک‌ترین درزها و شکاف‌ها در مکان های کم رفت و آمد می‌کنند.

چرا باید فاضلاب خانه را از سوسک ها تخلیه کرد؟

دلیل اینکه سوسک­های فاضلاب در فاضلاب زندگی می کنند همان دلیلی است که شما هرگز نمی‌خواهید آنها در خانه شما بخزند: آنها در آنجا غذا می خورند.

به همه چیزهایی که به فاضلاب راه پیدا می کنند فکر کنید. آنها از انبوهی از لجن و گریس، سرریز آب و از همه مهم تر ادرار و مدفوع تغذیه می کنند.

وقتی بالاخره وارد خانه شما می شوند، همه آن میکروب ها، باکتری ها و مواد حساسیت زای خطرناک را پشت سر به جا نمی‌گذارند. آنها همه‌ی آن را با خود می آورند و روی هر چیزی که لمس می کنند می گذارند.

بنابراین اگر مشکل سوسک فاضلاب دارید، واقعاً باید به فکر راه چاره باشید.

چگونه از شر سوسک های فاضلاب خلاص شویم؟

 مرحله 1: کشتن آنها

اکنون که می دانید چگونه سوسک­های فاضلاب را شناسایی کنید و چرا آفتی نیستند که بخواهید نسبت به حضور آنها در اطراف خود بی توجه باشید، چگونه می توانید برای همیشه از شر آنها خلاص شوید؟ خبر خوب این است که می‌توانید این کار را انجام دهید، اما به ابزار مناسب و کمی صبر نیاز دارید. می توانید در اولین قدم از خدمات سمپاشی سوسک فاضلابی شرکت هایی که مورد تایید وزارت بهداشت هستند استفاده کنید یا اینکه از راه حل های خانگی شروع کنید.

در ادامه ابزارها و روش هایی ارائه شده که می توانید از آنها کمک بگیرید.

  1. از تله های چسب برای پیدا کردن نقاط ورودی آنها استفاده کنید

برای اینکه در برابر هجوم سوسک­های فاضلاب شانسی داشته باشید، باید بدانید که آنها از کجا وارد خانه میشوند. تله های چسب را در گوشه ها و کنار دیوارها در اتاق های مختلف قرار دهید. بررسی کنید کدام تله ها سوسک های بیشتری را گرفته‌اند تا منطقه مورد نظرتان را محدود کنید.

علاوه بر سینک آشپزخانه، سینک حمام و زه‌کشی دوش، محتمل ترین نقاط ورودی سوسک­های فاضلاب عبارتند از دریچه های گرمایش یا تاسیسات، منافذ لوله کشی و ترک در دیوارهای بیرونی.

  1. از یک طعمه ژل برای کشتن کلونی سوسک فاضلاب استفاده کنید

طعمه ژل سوسک خوب، یک قاتل سوسک فاضلاب بسیار خوب است. طعمه ژل، سوسک ها را پس از خوردن و بازگشت به لانه خود می کشد. در آنجا، سایر سوسک‌ ها نیز در معرض سموم قرار می‌گیرند. چند قطره طعمه ژل می تواند آسیب جدی به هجوم سوسک فاضلاب وارد کند.

  1. مشکلات فاضلاب خود را برطرف کنید.

از خانه یا آپارتمان خود را با تمیز کردن منظم فاضلاب خود محافظت کنید.

با احتیاط از فوم پاک کننده استفاده کنید.

برای از بین بردن آثار مواد غذایی و چربی که می تواند سوسک ها را جذب کند، از پاک کننده استفاده کنید. برای رعایت احتیاط ها و استفاده ی صحیح، همیشه پیش از استفاده دستورالعمل ها را بخوانید.

با احتیاط از سفید کننده استفاده کنید.

سفید کننده نه تنها لوله های فاضلاب شما را تمیز و ضد عفونی می کند، بلکه سوسک هایی را که در آنجا پنهان شده اند می کشد. هرگز آن را با آمونیاک، سرکه، استون، سایر پاک کننده ها یا آفت کش ها (که در ترکیب با سفید کننده می تواند به شما آسیب برساند) ترکیب نکنید. برای تمیز کردن فاضلاب با سفید کننده، یک چهارم تا یک دوم فنجان را در فاضلاب بریزید و در آن را ببندید. اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در فاضلاب بماند، سپس به طور کامل با آب شستشو دهید.

از آب به میزان کافی استفاده کنید.

این ساده ترین و احتمالاً مؤثرترین ترفند است. جاری شدن آب به طور منظم در زه‌کشی، چاه های فاضلاب را پر نگه می دارد و از خزیدن سوسک ها به سمت بالا جلوگیری می کند.

  1. سوسک­های فاضلاب را به طور طبیعی بکشید

اگر ترجیح می دهید از مواد شیمیایی اجتناب کنید، دو گزینه کاملاً طبیعی و آسان برای استفاده وجود دارد: بوراکس و خاک دیاتومه(DE).

دقت کنید هر دوی این محصولات در عین طبیعی بودن، محرک هستند و نباید استنشاق شوند.

بوراکس مخلوط با کمی پودر قند، درست مانند طعمه ژل عمل می کند و سوسک­های فاضلاب را جذب می کند و سپس آنها را می کشد.

DE یکی دیگر از قاتل های موثر سوسک فاضلاب است. سوسک ها حتی مجبور نیستند آن را بخورند! تنها راه رفتن در DE باعث از بین رفتن سوسک­های فاضلاب می شود.

  1. با کنترل آفات حرفه ای تماس بگیرید

در نهایت اگر نگران این هستید که هجوم سوسک فاضلاب از کنترل خارج شود، یا استفاده از روش های خانگی موجب بیماری و مسمومیت اعضای خانواده شود با یک شرکت سمپاشی معتبر در منطقه ی خود تماس بگیرید. شما می توانید در مورد گزینه های موجود برای سمپاشی سوسک فاضلابی صحبت کنید و از خدمات مشاوره ی افراد متخصص بهره‌مند شوید.

مرحله 2: جلوگیری از بازگشت آنها

اولین قدم، از بین بردن سوسک­های فاضلابی است که قبلاً هجوم آورده اند. قدم بعدی و به همان اندازه مهم، جلوگیری از هجوم دوباره‌ی آنهاست.

در ادامه راهکارهایی برای جلوگیری از ورود سوسک­های فاضلاب پیشنهاد شده است:

  1. زه کشی‌ها را مسدود کنید.

قبل از انجام هر کار دیگری، برای هر سینک و وان حمام خانه درپوش فاضلاب بخرید. درپوش ها نباید چیز خاصی باشند. آنها فقط باید سوراخ هایی به اندازه کافی کوچک داشته باشند که سوسک ها نتوانند از آن عبور کنند.

  1. محیط خانه خود را بررسی کنید و منافذ را مهر و موم کنید.

لوله ها چگالش ایجاد می کنند و این رطوبت می تواند سوسک­های فاضلاب را از زمین به بیرون جذب کند. اگر شکاف هایی وجود دارد که این لوله ها وارد خانه شما می شوند، آنها را با فوم منبسط یا پشم فولادی ببندید. شکاف ها و سوراخ های دیگری را که در دیوارها، درها و پنجره ها و فونداسیون مشاهده می کنید نیز پر کنید.

  1. نشتی و چکه شیر آب را رفع کنید.

قبل از اینکه سوسک‌های فاضلاب در شب از سینک چکه کننده جرعه جرعه بنوشند، نشتی را تعمیر کنید. مقداری از پشم فولادی باقی مانده را نیز در سوراخ های سرریز وان حمام خود قرار دهید.

  1. ظروف را بشویید و زباله ها را جمع آوری کنید.

زباله های شما در طول زمان یک تن چربی و ذرات غذا را جمع آوری می کند – یک وعده ی شاهانه واقعی برای سوسک های گرسنه. مطمئن شوید که به طور منظم آنها را جمع آوری کرده و بیرون میگذارید.

سوسک ها از ظروف کثیف هم تغذیه می کنند. شستن هر روزه ی ظروف و پاک کردن و جارو کردن سریع پیشخوان ها و کف، یک عادت ساده است که خطر جذب سوسک ها را کاهش می دهد.

پس از انجام تمام این موارد، برای اطمینان کامل از پاک ماندن محیط زندگی خود و در امان ماندن از شر سوسک­های فاضلاب از خدمات سالانه ی سمپاشی سوسک فاضلابی استفاده کنید. شرکت سمپاشی پگاه با مجرب ترین کادر و مدرن ترین روش های دفع آفات در زمینه ی سمپاشی سوسک، سمپاشی موش، سمپاشی کک، سمپاشی ساس، سمپاشی موریانه، سمپاشی حشرات موذی، سمپاشی پشه، سمپاشی مورچه، سمپاشی ساس و سمپاشی گال  به صورت شبانه روزی برای ارائه ی خدمات در سراسر تهران آماده‌ی خدمت رسانی است.

امتیاز دهید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مژگان
مژگان
1 سال قبل

مقاله سمپاشی سوسک فاضلابی بسیار مفید بود ممنون از سایت سمپاشی پگاه

اهورا
اهورا
1 سال قبل

چه مقاله خوبی سمپاشی سوسک فاضلابی

معصومه
معصومه
1 سال قبل

مقاله سمپاشی سوسک فاضلابی بسیار عالی بود

بهروز
بهروز
1 سال قبل

سمپاشی سوسک فاضلابی رو حتما به سمپاشی پگاه بدید کارش عالیه.

مهدی
مهدی
1 سال قبل

مطلب کاربردی بود ممنون

کارون
کارون
1 سال قبل

مقاله خوب و عالی بود

میعاد
میعاد
1 سال قبل

سمپاشی سوسک فاضلابی خیلی مهمه ): ممنون از سمپاشی پگاه

لیلی
لیلی
11 ماه قبل

سمپاشی سوسک فاضلابی فقط سمپاشی پگاه

زیبا
زیبا
11 ماه قبل

این مطلب خیلی به من کمک کرد، مرسی سمپاشی پگاه.

نیما
نیما
11 ماه قبل

سمپاشی سوسک فاضلابی رو چندین بار باید انجام داد خیلی تهدادشون زیاده

مهدی
مهدی
11 ماه قبل

مقاله خوبی درباره سمپاشی سوسک بود

مانی
مانی
10 ماه قبل

از بس سمپاشی سوسک فاضلابی انچام دادین دیگه تاثیری رو سوسک ها نداره

بایگانی‌ها

دسته‌ها

اطلاعات