بهترین زمان سمپاشی خانه در شرکت سمپاشی پگاه
  • شماره تماس 09121504524
  • ایمیل : sprayer.pegah@gmail.com

بهترین زمان سمپاشی خانه

شرکت سمپاشی پگاه > مقالات آموزشی > بهترین زمان سمپاشی خانه
بهترین زمان سمپاشی خانه

شاید برای همه ما سوال باشد که بهترین زمان سمپاشی خانه چه موقع است؟

با نزدیک شدن به فصل بهار و تابستان و با گرم شدن هوا، حضور حشرات را در محیط اطراف خود بیشتر احساس میکنیم و وجود حشرات در محیط خانه قطعا برای همه ما آزار دهنده است. اما سوال اصلی این است که بهترین زمان سمپاشی منزل چه موقع است؟

مگس ها و سوسک ها ناقل بیماری هستند و پشه ها و کنه ها از خون انسان تغذیه می کنند. شته ها، مورچه ها و کرم ها، گیاهان را خراب می کنند. ولی از همه مهم‌تر حضور سوسک‌ها در خانه است که با توجه به ظاهر زشت و آلودگی و بیماری‌زایی آن‌ها، میتواند یکی از تلخی‌ها فصول گرم بخصوص برای افرادی که از سوسک میترسند باشد و شاید تنها راه مقابله و بهترین دفاع ما در مقابل این جانوران سمپاشی باشد.

بیشتر بدانید:سمپاشی موریانه

اما سوال اصلی برای همه این است که اصلا چه زمانی باید سمپاشی کنیم؟

اصلا سمپاشی زمان خاصی دارد؟ یا بهترین زمان برای سمپاشی چه موقع است؟ ما پاسخ این پرسش را برای شما آورده ایم.

سمپاشی باید در بهترین زمان صورت گیرد. سمپاشی در زمان مناسب باعث میشود که سم عملکرد بهتری داشته باشد و به ریشه کن شدن حشرات منجر شود. همینطور زمان نامناسب عملکرد مثبت سموم را کاهش داده و باعث میشود همچنان جانوران یا تخم‌های آن‌ها جان سالم به‌در ببرند و با تولید مثلِ دوباره، جمعیت خود را افزایش داده و دوباره مشکل آفرین شوند.

فصل بهار زمان بیدار شدن و جوش و خروش طبیعت است. و تمام جانوران و گیاهان به رشد و تولید مثل مشغول میشوند. با توجه به این‌که تمام حشرات در فصل بهار تخم گذاری میکنند، بهترین زمان برای سمپاشی، اوائل فروردین ماه یا اوائل اردیبهشت و با گرم شدن نسبی هواست.

اساسا ما از اوائل اردیبهشت تا اواخر شهریور ماه حشرات بیشتری را در منزل میبینیم و برعکس در فصول سرد‌ گاها هیچ حشره ای در منزل مشاهده نمیشود‌. این موضوع به ما متذکر میشود که بهترین زمان سمپاشی خانه، زمانی است حشرات فعالیت بیشتری دارند و به تولید مثل مشغولند اما این نکته را باید در نظر گرفت که نگذاریم زمان از دست برود و تعداد حشرات انقدر زیاد شود که سمپاشی اثر کمتری در نابودی و کنترل آن‌ها بگذارد. بنابراین بهترین زمان سمپاشی خانه فصل بهار است و قطعا اثر بهتری نسبت به سمپاشی در فصل تابستان خواهد داشت. هرچند این را هم بگوییم که هیچوقت برای سم پاشی دیر نیست.

اما جدایی از نوع سمومی که استفاده میکنیم دقت در نوع سمپاشی هم اهمیت فراوانی دارد.

بهتر است بدانید: سمپاشی موش

سمپاشی قسمت های مختلف خانه و ساختمان

باید این نکته را در نظر گرفت که یک سمپاشی خوب فقط شامل سمپاشی هر واحد مسکونی در یک آپارتمان نمیشود‌. برای ریشه کن شدن همه حشرات، باید تمام قسمت های آپارتمان از جمله راه‌پله‌ها، پارکینگ، انباری‌ها، دالان آسانسور و تمام مشاعات ساختمان را سمپاشی کرد. درون هر واحد مسکونی هم سقف کاذب سرویس بهداشتی، آشپزخانه یا حمام و تمام جداره‌ها و منافذ باید سم پاشی شوند. اما باید متذکر شویم که سم پاشی نقاطی مثل کابینت آشپزخانه یا سقف کاذب زمان خاصی ندارد و هر وقت با مشکل حضور حشرات مواجه شدید میتوانید اقدام به سم پاشی نمایید. اما بهترین زمان فصل بهار است.

بیشتر بدانید:از بین بردن سوسک ریز

خرید سم معتبر

جدایی از مساله زمان، در مورد سمپاشی در منزل باید به نوع سموم توجه ویژه داشت و سم را از مراکز معتبر تهیه کرد. زیرا یک سم غیر استاندارد میتواند برای سلامت اعضای خانواده بخصوص سالمندان، کودکان و زنان باردار خطرناک باشد. اما از دیگر مزایای سمپاشی در فصول گرم این است که با توجه به گرمای هوا و سرد نبودن، با تهویه مناسب و باز گذاشتن پنجره و درب خانه، میتوان از مسمومیت‌های خطرناک ام جلوگیری کرد.

 

نکات سمپاشی خانه

به صورت خلاصه میتوان گفت:

  • برای سمپاشی منزل بهترین زمان اردیبهشت ماه هرسال است. در صورتی که در زمان مناسب اقدام به سمپاشی نمایید، به احتمال زیاد یک بار در سال برای سم پاشی کافی باشد.
  • سم را از مراکز معتبر تهیه کنید و برای سمپاشی از افراد متخصص این کار استفاده کنید تا شاهد عملکرد بهتری باشید.
  •  بهتر است که در زمان سم پاشی افراد خانواده در منزل حضور نداشته باشند و بعد از آن تا چند ساعت خانه را ترک کنید تا میزان سم در هوای خانه کم شود.
  • در هنگام سمپاشی حتما از ماسک مناسب استفاده کنید.
  • در صورت مسمومیت سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنید و از درمان خانگی پرهیز نمایید.
  • این را در نظر بگیرید هیچ نوع سمی که برای جانواران کشنده است برای انسان بی‌خطر نخواهد بود.
  • اما در مورد ساعت سمپاشی هم میتوان گفت که بهترین ساعت برای سمپاشی ساعات شب و زمانی است که هوا تاریک شده و حشرات فعالیت بیشتری دارند.

بهتر است بخوانید:سمپاشی ساس

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهره
زهره
2 سال قبل

مقاله خوبی در مورد سمپاشی بود. استفاده کردم.

REZA
REZA
2 سال قبل

ممنون از اطلاعات کاربردی تون

عسل
عسل
2 سال قبل

ممنون از سایت خوبتون که مطالب مفیدی داره خیلی کمکم کرد

جواد چشمی
جواد چشمی
2 سال قبل

بهترین زمان سم پاشی را ذکر کردید سپاس فراوان بابت خدمات خوبتون در زمینه سم پاشی

علی
علی
2 سال قبل

ممنون از توضیحات خوبتون درباره بهترین زمان سمپاشی خانه

معصومه
معصومه
2 سال قبل

مطلب مفید و مورد توجه بود سپاسگزارم

mirzaee
mirzaee
2 سال قبل

مقاله خیلی خوبی بود استفاده کردم . سپاس

ستاره
ستاره
2 سال قبل

بهترین زمان سمپاشی خانه چه مطلب خوب و اموزنده ای است سپاسگذارم

mehdi
mehdi
2 سال قبل

سلام
واقعا خوب شد که آگاه شدیم بهترین زمان سمپاشی خانه کی هستش
ممنون از این اطلاعاتی که دادید

بایگانی‌ها

دسته‌ها

اطلاعات